شناسهٔ خبر: 15163 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایون اسعدیان: نگارش سریال 'دا' تا اواخر اریبهشت تمام می‌شود

همایون اسعدیان کارگردان سریال دا گفت: محور اصلی داستان زهرا حسینی(راوی کتاب دا) است. البته قرار نیست فقط به شخصیت‌هایی که در کتاب به آنها اشاره شد پرداخته شود بلکه افراد دیگری که در آن مقطع زمانی در خرمشهر حضور داشتند نیز به تصویر در می‌آیند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از نسیم؛ اسعدیان گفت: در آن برهه زمانی در خرمشهر افراد دیگری نیز به چاپ خاطره و ثبت لحظه هایی که با آن درگیر بودند پرداختند. ما سعی کردیم با کمک گرفتن از آنها این یکبار فرصتی را که می‌شد به این قصه پرداخت را محدود به یک خاطره نکنیم و همه جانبه به آن بپردازیم.

اسعدیان افزود: در کتاب «دا» لحظه های دلخراش زیادی توصیف شده که به تصویردرآوردن همه آنها جایز نیست ما سعی داریم با رعایت کلام قصه را گونه ‌ی به تصویر درآوریم که هم اصل وقایع حفظ شود و هم آسیبی برای روح وروان مخاطب نداشته باشد.

این کارگردان در رابطه با انتخاب بازیگران افزود: «دا» قصه دختران و پسران جوان و نوجوان زیادی است که در گروه سنی بین ۱۷ تا ۲۵ سال هستند. ما از حضور بازیگران حرفه ای و چهره در این مقطع سنی محروم هستیم، به همین خاطر همه این شخصیت‌ها چهره‌های جدید هستند و برخی از آنها ممکن است تا به حال حتی تجربه بازیگری نداشته باشند.

وی در رابطه با لوکیشن گفت: محل تصویربرداری این سریال ۳۰ قسمتی منطقه ای خارج از شهر خرمشهر است که باید همه مکان ها مثل مسجد جامع کامل در آن ساخته شود. بعد از پایان فیلمنامه پیش بینی می‌شود پیش تولید سنگینی را داشته باشیم.

مجموعه «دا» محصول حوزه هنری است و منوچهر محمدی آن را تهیه می‌کند. همایون اسعدیان پیشتر فیلم‌های سینمایی «بوسیدن روی ماه»، «ده رقمی»، «شوخی»، «مرد آفتابی» و … را کارگردانی کرده است.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۰۱:۳۷ 0 0

    کار بسیار سختیست امیدوارم موفق باشید ....یکی از همراهان راوی ....
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۰۱:۵۵پریسا محمدی 0 0

    با سلام و خسته نباشید.
    خوش به سعادت کسانی که در این سریال نقش بازی میکنند.
    برای شادی روح شهدا صلوات.اللهم صل علی محمد و آل محمد
                                

نظر شما