شناسهٔ خبر: 15168 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

27 اردیبهشت؛ افتتاحیه جشنواره شعر فجر

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر از افتتاحیه این جشنواره در روز 27 اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ عبدالجبار کاکایی دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از نهایی شدن برنامه افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: افتتاحیه هشتمین جشنواره شعر فجر،‌ ساعت 9 صبح  27 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور شاعران آغاز می‌شود که با اجرای شعرخوانی و موسیقی مقامی همراه است. در افتتاحیه سخنرانی مقام مسئول نخواهیم داشت و تنها شاهد شعرخوانی شاعران خواهیم بود. این مراسم در نوبت عصر نیز در فرهنگسرای ارسباران ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ پس از آن دومین روز جشنواره 28 اردیبهشت در فرهنگسرای اندیشه دنبال می‌شود و شاعران دارای تشخص از سراسر کشور در دو نوبت صبح و عصر شعرخوانی خواهند کرد،‌ 29 و 30 اردیبهشت نیز هشتمین جشنواره شعر فجر با اجرای شعرخوانی شاعران در خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت.

کاکایی تصریح کرد:‌ ما از 90 شاعر برای شعرخوانی دعوت کرده‌ایم که این شاعران در گروه‌های 7 نفره تقسیم شده‌اند،‌ همان طور که در مصاحبه‌های پیشین نیز گفته‌ام، این شاعران از تمام نحله‌های فکری، فرهنگی و ادبی کشور هستند که پوشش وسیعی از شاعران داخل کشور را تشکیل خواهند داد. هم‌چنین تعدادی از شاعران نیز از خارج از کشور دعوت شده‌اند که دعوت‌نامه‌ها به آن‌ها ارسال شده ودر حال انجام تشریفات اداری برای حضور در ایران هستند.

وی با اشاره به توجه جشنواره شعر فجر به شعر محلی و بومی گفت:‌ شاعرانی از اقوان ایرانی کرد،‌ لر،‌ ترک،‌ بلوچ و... نیز برای شعرخوانی به تهران دعوت شده‌اند که در کنار شاعران داخلی و خارجی در جشنواره شرکت کرده و شعرخوانی خواهند کرد. تا جشنواره شعر فجر مقدمه‌ای برای توجه به اشعار قومیت‌ها باشد.

کاکایی با اشاره به مراسم اختتامیه گفت: اختتامیه هشتمین جشنواره نیز 31 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود‌، از مقامات مسئول دعوت کرده‌ایم‌، اما هنوز مشخص نشده دقیقا چه مقامی به اختتامیه می‌آید.

نظر شما