شناسهٔ خبر: 15184 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه علامه 2 پردیس می‌شود

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به طلب 23 هکتاری دانشگاه از شهرداری منطقه 22 گفت: راه اندازی پردیس شماره 2 دانشگاه، منوط به اعطای این زمین از سوی شهرداری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ غلامعلی کارگر در خصوص از دست رفتن بخش‌هایی از اراضی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه  ۱۶ هکتار از زمین خود را در پروژه آزاد راه تهران شمال و ۷ هکتار در اتوبان همت از دست داد که در مجموع ۲۳ هکتار از اراضی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس دانشگاه ۲۳ هکتاز زمین از شهرداری منطقه ۲۲ طلب دارد و دانشگاه براساس تفاهم نامه و موافقت نامه‌ای که دارد شهرداری باید ۲۳ هکتار زمین به دانشگاه علامه ارایه دهد ولی هنوز اقدام خاصی دراین زمینه صورت نداده است.

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: دانشگاه پیگیر این مساله است و با شهردار جدید منطقه ۲۲ نیز صحبت هایی دراین زمینه داشته و مقرر شده، شهردار ظرف دو هفته آینده نظر خود را دراین زمینه اعلام کند.

وی افزود: دانشگاه همچنین یک تفاهم نامه دارد که براساس آن شهرداری باید در منطقه خرگوش دره ، ضلغ غربی استادیوم آزادی بین ۱۳ تا ۱۴ هکتار از زمین های مذکور را در اختیار دانشگاه قرار دهد تا دانشگاه علامه بتواند دو پردیسی شود.

کارگر افزود: پردیس یک در دهکده المپیک و پردیس دو در ضلغ غربی استادیوم آزادی قرار می گیرد که رشته‌های بین المللی مثل بیمه اکو، دانشکده تربیت بدنی در پردیس شماره دو قرار می گیرد همچنین مرکز تخصصی آموزش های آزاد از چهارراه لشگر به این پردیس منتقل می شود و بخشی از پردیس مذکور به خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فضاهای ورزشی اختصاص خواهد یافت.

 

نظر شما