شناسهٔ خبر: 15216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام برنامه نشست‎های تخصصی حوزه دین و اندیشه در نمایشگاه کتاب تهران

به همت سرای اهل قلم در طول برگزاری بیست‌ و‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست‎های تخصصی حوزه دین و اندیشه نیز در طبقه دوم شبستان برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در طول برگزاری بیست‌ و‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود نشستهای تخصصی حوزه دین و اندیشه نیز در طبقه دوم شبستان به همت سرای اهل قلم برگزار می شود که به شرح ذیل است:

در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت نشستی با موضوع «آزاد اندیشی در علوم انسانی» با همکاری ( مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، دکتر مسعود معینی پور ازساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ برگزار می شود. همچنین از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ نشست «ترجمه و علوم انسانی» به همت موسسه خانه کتاب و با حضور دکتر نعمت اله فاضلی، دکتر فرزانه فرحزاد، دکتر محمد امین قانعی راد و دکتر حسین ملانظر برگزار می شود.

در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت نشستهای متعددی برگزار می شود. از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۴۵ نشست «بررسی کارنامه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» با همکاری مرکز الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و با حضور دکتر هادی اکبر زاده و دکتر صادق واعظ زاده برپا می گردد. همچنین از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ نشست «وضعیت فلسفه معاصر ایران» همراه با رونمایی از آثار دکتر رضا داوری اردکانی و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از سوی معاونت پژوهشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری موسسه خانه کتاب برگزار می شود و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر محمدجواد اسماعیلی، دکتر رضا داوری اردکانی و دکتر مالک شجاعی جشوقانی به ایراد سخنرانی می پردازند.

در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز بزرگداشت معلم نشست «سبک زندگی دینی از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری» به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ساعت ۱۰ تا ۱۱: ۱۵ برگزار می شود. همچنین به همت مؤسسه خانه کتاب و انتشارات انقلاب اسلامی نشست «چیستی و الزامات اقتصاد مقاومتی» همراه با رونمایی از کتاب «چیستی، اهداف و الزامات جهاد اقتصادی در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)» با حضور دکتر داوود دانش جعفری از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۴:۴۵ برگزار خواهد شد.

در روز شنبه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۱۵ حجت الاسلام بهجت‌پور و حجت الاسلام مقیمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به معرفی و بررسی دانشنامه فاطمی (س) می پردازند و از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۴۵ به همت مرکز ساماندهی ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشست «انتقال اثر بخش آرا و اندیشه های متفکران اسلام و ایران به مخاطبان در دیگر کشورها» با حضور دکتر علی دهگایی، دکتر پاتریک رینگن برگ، دکتر افشین شحنه تبار، دکتر کراس کری و دکتر لشتیا برگزار می شود. همچنین در همین روز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۴۵ به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از مجموعه هفت جلدی «جنگهای صلیبی » با حضور دکتر حبیب الله اسماعیلی و دکتر عبدالله ناصری طاهری رونمایی می شود.

در روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۱۵ نشست نقد و بررسی «چهره اسلام در اروپای قرون میانه» با همکاری انجمن ایرانی تاریخ و با حضور دکتر صادق آیینه وند، دکتر حبیب الله اسماعیلی، دکتر عبدالله ناصری و دکتر داریوش رحمانیان برگزار می شود و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ از ترجمه عربی تفسیر «نور» با حضور حجت الاسلام محمدحسن زراقط، حجت الاسلام محسن قرائتی و دکتر نجفعلی میرزایی رونمایی می شود.

همچنین در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۴۵ به همت کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست« سبک زندگی دینی» با سخنرانی علیرضا علی احمدی برگزار می شود.

در روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۴۵ نشست« سیمای پیامبران در سینمای ایران و هالیوود» به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور دکتر عبدالله بیچرانلو، دکتر محمدعلی رجبی دوانی، سعید مستفایی و راضیه یاسینی برگزار می شود. همچنین به همت بنیاد ایران شناسی نشست «دانش ایران شناسی در جهان معاصر» از ساعت۱۵ تا ۱۶:۱۵ با حضور ژاله آموزگار، دکتر فریبا افکاری، دکتر زهره زرشناس، دکتر طهمورث ساجدی و دکتر پوران طاحونی برگزار می شود .

در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۵ به همت مؤسسه احیای فرهنگ نهج البلاغه نشست « امیرالمؤمنین و نهج البلاغه» با حضور دکتر مصطفی دلشاد تهرانی، آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، استاد محمدمهدی علی‌قلی و دکتر بخشعلی قنبری برگزار خواهد شد.

در روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۱۵ به همت فرهنگستان هنر نشست نقد و بررسی کتاب «فرهنگ تاریخی زیبایی شناسی» با حضور علیرضا اسماعیلی، فریبرز مجیدی و استاد محمدعلی معلم دامغانی برگزار می شود و از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۴۵ نشست «چشم انداز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» و رونمایی از آثار به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و  از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به همت مجمع عالی حکمت اسلامی نشست «ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی در تحول علوم انسانی با حضور حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی و حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا برگزار می شود.

در آخرین روز از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت به همت مؤسسه فرهنگی نبأ از دوره ۱۰ جلدی «عبقات الانوار» با حضور دکتر محسن احتشامی نیا، حجت الاسلام دکتر محمدتقی سبحانی و دکتر عبدالحسین طالعی از ساعت ۱۰تا ۱۱:۱۵ رونمایی می شود.
 

نظر شما