شناسهٔ خبر: 15231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هجدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‎شود

مجلد هجدهم دانشنامه جهان اسلام، تازه‌ترین محصول بنیاد دائره المعارف اسلامی، برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، غرفه بنیاد دائره المعارف اسلامی در راهرو ۸ غرفه ۲ و «کتاب مرجع» در راهرو ۲۴ غرفه ۳۴ سالن اصلی نمایشگاه دائر خواهند بود که هجده مجلد دانشنامه جهان اسلام، ۴۰ عنوان کتاب مقالات بنیاد و ۸۹ عنوان کتاب «کتاب مرجع» در این غرفه‌ها عرضه خواهد شد.

مجلد هجدهم دانشنامه جهان اسلام، تازه‌ترین محصول این مرکز علمی است که برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود. این دانشنامه حاوی ۳۴۰ مقاله، ۳۰۶ مدخل اصلی و ۱۰۸ مدخل ارجاعی است که شامل مدخل‌هایی از حرف «د» و «ذ» می‌شود. مراسم رونمایی آن نیز اسفند سال گذشته برگزار شد. 

همچنین در بخش بین المللی بازار جهانی کتاب در سالن ۷B، غرقه Q۱۵، پنج جلد ترجمه عربی دانشنامه جهان اسلام ترجمه شده در دفتر بیروت بنیاد، در دسترس موسسات پژوهشی، دانشگاه‌ها و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بنیاد دائره المعارف اسلامی در سال ۱۳۶۲  توسط رهبر معظم انقلاب تأسیس شده است. ریاست عالی بنیاد را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مدیریت عامل آن را غلامعلی حداد عادل بر عهده دارد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما