شناسهٔ خبر: 15233 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طراحی لباس پاییزه در نمایشگاه لباس دانشجویی

معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) از برنامه ریزی برای طراحی پوشش فصل پاییز نمایشگاه پرنیا، خبر داد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهناز امیرخوانی گفت: ما باید از همین حالا برای فصل های بعدی نمایشگاه برنامه ریزی کنیم لذا برای فصل پاییز در حال برنامه ریزی برای طرح های دانشجویان هستیم.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید بحث پوشاک هم به طراحی لباس و هم به طراحی پارچه باز می گردد و دانشگاه الزهرا(س) نیز به دلیل داشتن این رشته ها زمینه های لازم را برای اجرای این طرح دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) افزود: طرح پرنیا پیشنهادی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بود که با همکاری وزارت کشور و وزارت ارشاد این طرح رقم خورد و بنیاد ملی مد و لباس آن را برعهده گرفت و تفاهم نامه هایی در این زمینه با ریاست دانشگاه الزهرا(س) منعقد شد و براساس این تفاهم نامه‌ها مقرر شد نمایشگاهی از آثار دانشجویان و اساتید متخصص این رشته در دانشگاه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: تا این آثار از نظر علمی، مورد ارزیابی دانشجویان و جامعه دانشگاهی قرار گیرد به روز شده و ویژگی‌های لباس اجتماع به ظهور برساند.

امیرخوانی تصریح کرد: این نمایشگاه به صورت دایم بوده و دانشگاه الزهرا(س) اولین دانشگاهی است که این طرح درآن پیاده شده و در واقع یک برند محسوب می شود و قرار است به دیگر دانشگاه ها تسریع پیدا کند.

وی افزود: هدف از ارایه طرح پرنیا، یک جور نمایش لباس حجاب با مدل لباس اجتماع است که ممکن است چادر، مانتو و یا ملحقات آنها باشد، ابعاد علمی این قضیه و طرح های پژوهشی در ارتباط با این قضیه مهمترین اهدافی است که در دانشگاه الزهرا(س) پیگیری می شود.

نظر شما