شناسهٔ خبر: 15235 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «طعم آسمان» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد

کتاب «طعم آسمان» با محوریت خاطرات بانوی فلسطینی از جنگ 6 روزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ کتاب «طعم آسمان» با محوریت خاطرات بانوی فلسطینی از جنگ ۶ روزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

مهندس سیدی مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: انسان بزرگترین قیمتی که می‌تواند پرداخت کند سرمایه جان و هستی‌اش است و اگر کسی جان و هستی خود را در راه عقیده و درست فدا کند آن فرد شهید است.

وی با بیان اینکه در نظام هستی بزگترین جایگاه و شان مربوط به شهداست، افزود: درخصوص عقیده شهدا هیچ گاه نمی‌توان شک کرد زیرا عقیده شهدا از قرآن گرفته شده است.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: فضای آکادمیک کشور باید راه‌های جدیدی برای گسترش فرهنگ شهادت ایجاد کند که بازخوانی و بررسی وصیت نامه شهدا یکی از این راه‌ها است.

سیدی اضافه کرد: طبق بررسی‌های پژوهشگران بنیاد شهید در وصیت نامه شهدا به طور متوسط در هر وصیت نامه شهید ۳ بار نامه امام حسین (ع) بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: حلالیت طلبی از دیگر عناصری است که در وصیت نامه شهدا وجود دارد.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: شهید همواره سعی می‌کند دیگران را شبیه خود کند که این موضوع در وصیت نامه شهدا مشخص است.

سیدی گفت: شهدا سعی داشتند با رفتار خود معنویات جامعه را اضافه کنند و این موضوع در جامعه امروز بسیار نیاز است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه سرای فرهنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این کتابخانه در ۴ حوزه تخصصی ادبیات پایداری، زنان و خانواده، امام و رهبری و فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در مراسم امروز از ۱۱ نفر از دانشجویان و کارمندان دانشگاه که پرخوان‌ترین افراد کتابخانه تخصصی سرای فرهنگ دانشگاه بودند تجلیل می شود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از خانواده شهدای دانشجو دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجلیل شد.

نظر شما