شناسهٔ خبر: 15255 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در تهران روحانی نمایشگاه را افتتاح می‌کند در کلمبیا یوسا

ماریو بارگاس یوسا نویسنده مشهور پرویی و برنده نوبل ادبیات در سال 2010، امروز 9 اردیبهشت (29 آوریل) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا در پایتخت کلمبیا شرکت خواهد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ ، امسال پرو به عنون کشور میهمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کلمبیا شرکت می‌کند و یوسا چهره مرکزی این نمایشگاه خواهد بود.

دایانا کارولینا ری مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا گفت: پرو با 250 نماینده که 60 تن از آنان از نویسندگان این کشور هستند و در راس آنها ماریو بارگاس یوسا برنده جایزه ادبی نوبل 2010 جای دارد، در این رویداد فرهنگی حاضر می‌شوند.

سه گروه موسیقایی از پرو موسیقی فولکلور این کشور را به ‌شرکت کنندگان معرفی می کنند و هشت رستوران پرویی نیز با ارایه غذاهای محلی این کشور، در نمایشگاه کتاب بوگوتا حاضر خواهند بود.

این نمایشگاه با اختصاص سه هزار متربع به این رویداد از فضای کافی برای ارایه چنین امکاناتی برخوردار است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بوگوتا از مهمترین نمایشگاه‌های کتاب در آمریکای لاتین است و در کنار نمایشگاه‌هایی چون گوآدالاخارای مکزیک، و بوینوس آیرس آرژانتین جای دارد.

امسال در این نمایشگاه پل لینز با رمان کلاسیکش «شهر خدا» که از آن اقتباس سینمایی نیز شده در مرکز توجه قرار دارد و آنتونیو اسکوتادو متفکر معاصر اسپانیایی زبان نیز مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

در این نمایشگاه کنفرانسی نیز با حضور 130 شرکت کننده از صنعت نشر کشورهای مکزیک، پرو، اکوادور، گوآتمالا، دومینیکن، نیکاراگوئه، پورتوریکو، برزیل، آمریکا، اسپانیا و آرژانتین تشکیل می‌شود.

پیش بینی می شود امسال بیش از 430 هزار شرکت کننده از این نمایشگاه بازدید کنند.

این در حالی است که امسال در پی درگذشت گابریل گارسیا مراکز برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای گرامیداشت این نویسنده بزرگ زبان اسپانیایی اختصاص خواهد یافت.   

این نمایشگاه که ازامروز شروع به کار می کند تا 12 ماه می (22 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

نظر شما