شناسهٔ خبر: 15274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتر شهر سه ماه تعطیل می‌شود

رئیس مجموعه تئاتر شهر از آغاز فاز دوم بازسازی این مکان تئاتری و شروع این امر از 15 خردادماه سال جاری در سالن اصلی مجموعه خبر داد و گفت: برنامه‌ ریزی‌ها به گونه‌ای است که بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر تا برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک تمام شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ اتابک نادری درباره وضعیت بازسازی مجموعه تئاتر شهر و آغاز فاز دوم این امر در سال جاری گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است از 15 خردادماه سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تعطیل شود و در اختیار دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بازسازی و تعمیرات در نظر گرفته شده، قرار گیرد.

وی درباره اینکه آیا بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تا آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک تمام می‌شود یا نه؟ تأکید کرد: برنامه ریزی به گونه‌ای است که بازسازی سالن اصلی تا برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک تمام شود.

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت و زمان آغاز بازسازی دیگر سالن‌های مجموعه یادآور شد: قرار است سالن‌های چهارسو، سایه، قشقایی و کارگاه نمایش نیز در 6 ماهه دوم سال بازسازی شوند. آقای کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدیدی که از تئاتر شهر داشت اعلام کرد که بازسازی این مجموعه تئاتری در اولویت است.

نادری درباره موارد مدنظر برای بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: باید آکوستیک سالن مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین صندلی‌های سالن تعویض می‌شوند و کف سالن نیز موکت خواهد شد. مرمت دیواره و سقف و نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق هم دیگر مواردی است که در بازسازی سالن اصلی مدنظر قرار دارند.

وی درباره اینکه آیا برای بازسازی از نظرات کارشناسانه و تخصصی اهل فن استفاده می‌شود یا نه؟ تأکید کرد: قرار است طی جلساتی بررسی‌های لازم نظیر شناسایی نقاط کور آکوستیک سالن اصلی یا موارد دیگر انجام شوند و در اختیار مجری بازسازی قرار گیرند تا از 15 خردادماه بازسازی سالن اصلی آغاز شود.

نظر شما