شناسهٔ خبر: 15287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای کلاس درس حداد عادل در خبرگزاری فارس

مراسم افتتاحیه دانشکده رسانه خبرگزاری فارس که امروز در محل این خبرگزاری برگزار شد با حاشیه های خواندنی همراه بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، مراسم افتتاح رسمی دانشکده رسانه خبرگزاری فارس صبح امروز با حضور برخی مقامات مسئول برگزار شد، در این مراسم حسین شریعتمداری - مدیر مسئول روزنامه کیهان و غلامعلی حداد عادل حضور داشتند.

این مراسم علاوه بر جنبه رسمی، حاشیه های خواندنی هم به همراه داشت که در ادامه به آن اشاره می شود.

* حداد عادل در میان سخنرانی های خود در خصوص اهالی رسانه به سه سوال تکراری برخی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: وقتی به نمایشگاهی وارد می شویم همیشه با سه سوال تکراری خبرنگاران که آن را حفظ شده ایم مواجه می شویم. اول اینکه هنوز وارد نمایشگاه نشده، نظر ما را درباره نمایشگاه می پرسند! من به آنها می گویم هنوز نمایشگاه را ندیده ام اما باز هم سوالشان را می پرسند. سوال تکراری دوم این است که تاثیر این نمایشگاه یا همایش یا اجلاس را چگونه می بینم و سوال سوم هم بسته به اینکه آن مقام مسئول از کدام مرکز آمده، این است که مثلاً مجلس چه حمایتهایی از این قبیل نمایشگاهها یا همایشها می کند.

* بعد از حداد عادل، نوبت به سخنرانی حسین شریعتمداری رسید، مدیر مسئول اواسط سخنانش از کلمه " سیناپس" استفاده کرد اما بلافاصله یادش افتاد که در حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی یعنی حداد عادل سخن می گوید. با خنده از وی عذرخواهی کرد و معادل فارسی سیناپس را از حداد عادل پرسید.

حداد عادل هم واژه گرهگاه را به جای استفاده از سیناپس پیشنهاد کرد. شریتعمداری در همین باره به بیان خاطره ای از حدادعادل پرداخت و گفت: معادل موکت، فرشینه و معادل کپسول گاز استوانک است. من در جایی بودم و به اطرافیانم گفتم این استوانک را از روی فرشینه بردارید! برای اینها سوال شد که دارم به چه زبانی صحبت می کنم. من هم گفتم این زبانی است که بعداً شناخته می شود.

* زمانی که نوبت رونمایی از کتابهای حجت الاسلام قرهی و منوچهر محمدی رسید، مجری برنامه از کلمه رونمایی استفاده کرد و از حداد عادل پرسید: آقای دکتر استفاده از کلمه رونمایی صحیح است؟

حداد عادل سپس در میان جمع گفت: ما کلمه رونمایی را از هندی ها وام گرفته ایم و دیدیم کلمه مناسبی برای استفاده در کشورمان است و البته با استقبال خیلی خوبی هم مواجه شد، پس کلمه رونمایی کاملاً درست است.

* در مراسم افتتاح دانشکده رسانه خبرگزاری فارس، شش سخنران به ترتیب و با اعلام مجری برنامه به سخنرانی پرداختند. وقتی نوبت به آخرین سخنران یعنی حجت الاسلام کلانتری رسید وی از اینکه در این مراسم هیچ تنوعی نبود، گله کرد.

در این میان اشاره ای هم به یک بخش سخنرانی شریعتمداری کرد. مدیر مسئول کیهان به خبرگزاری فارس پیشنهاد کرده بود که در دانشکده رسانه، یک دوره روانی آکادمیک و تجربی به دانشجویان آموزش داده شود. کلانتری از همین واژه روانی استفاده و تاکید کرد که واقعاً مراسمهای بدون سرود، دیگران را روانی می کند که این حرف موجب خنده حضار شد.

* معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی هم که از مشخص نبودن آرم این دانشگاه روی بنر خوش آمد گویی به مراسم افتتاح گلایه مند شده بود، تاکید کرد که در برنامه های بعدی آرم دانشگاه علمی کاربردی در مکان مناسب تری کار شود.

* یک چهره استقلالی هم در میان مدعوین مراسم حاضر بود، علی فتح الله زاده - مدیر عامل باشگاه استقلال مهمان خبرگزاری فارس بود.

نظر شما