شناسهٔ خبر: 15325 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سومین شماره مجله تصویری «دریچه» منتشر شد

در این شماره «سعید زیباکلام» به انتقاد از نحوه مواجهه دانشگاهیانِ ما با حضور «پروفسور امانوئل والرشتاین» در ایران پرداخته و معتقد است اساساً گفت‌وگویی میان والرشتاین با اصحاب فکر و فرهنگِ ایران رخ نداده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی مؤسسه سیمافکر؛ سعید زیباکلام در بخش «گفت‌وگوی ماهِ» برنامه «دریچه»، به انتقاد از چگونگی این مواجهه پرداخته و می‌گوید ما تنها زمانی می‌توانیم از «گفت‌وگو» با یک متفکر حرف بزنیم که به‌جای برگزاری سخنرانی او، در یک همایش هزارنفره، از خود غرب الگو گرفته و در یک نشست کوچک با حضور چند نفر از افرادی که درباره آرای او کار کرده‌اند، با او به گفت‌وگو بپردازیم.

دریچه 3

در بخش‌های دیگر، مجله تحلیلی دریچه به موضوع «سیاست‌زدگی در علوم انسانی» می‌پردازد. به همین منظور در بخش «گیشه»، درباره مطالبی از جمله یادداشت «کریم مجتهدی» درباره «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» در هفته‌نامه «پنجره»، گفت‌وگوی ماهنامه «تجربه» با «محمود دولت‌آبادی»، گفت‌وگوی روزنامه «شرق» با «مراد فرهادپور» و «حاتم قادری» و پرونده ماهنامه «مهرنامه» برای فیلم «چ»، بحث شده است. در بخش «رویداد» نیز سخنرانی «رضا داوری اردکانی» در برنامه بزرگداشت «غلامرضا اعوانی و غلامحسین ابراهیمی دینانی»، بحث و جدل‌های اخیرِ «مصطفی ملکیان» درباره «روشنفکری دینی» و نقد «حامد حاجی‌حیدری» بر کتاب «جامعه‌شناسی ایران» نوشته «حمید جلایی‌پور»، موضوع بحث قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند هر ماه با مراجعه به سایت ویدیویی «سیمافکر» به نشانی www.simafekr.tv، شماره جدید این برنامه را مشاهده و دریافت کنند.

نظر شما