شناسهٔ خبر: 15343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجسمه‌های تناولی دوباره جابه‌جا شدند

تعداد 11 اثر حجمی پرویز تناولی که اسفندماه سال گذشته به موزه هنرهای معاصر برده شده بود، بار دیگر با حکم دادگاه به موزه امام علی (ع) منتقل شدند؛ این در حالی است که پرویر تناولی از این موضوع اظهار بی‌خبری می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ مجید ملانوروزی، سرپرست موزه هنرهای معاصر، اظهار کرد: هفته گذشته چند نفر با حکمی که از دادگاه داشتند، تعداد ۱۱ مجسمه پرویز تناولی را که در اختیار موزه هنرهای معاصر بود، به موزه امام علی (ع) منتقل کردند.

 

او افزود: موزه هنرهای معاصر تنها به عنوان حافظ اموال به وظیفه نگه‌داری آثار تناولی عمل کرد و با حکم دادگاه آن‌ها را تحویل داد.

 

بنابر آخرین حکم دادگاه که برای مشکل تناولی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری صادر شده بود، قرار بود تا زمان حل قضایی این مشکل، مجسمه‌های مورد مناقشه این مجسمه‌ساز پیشکسوت که ۱۱ عدد آن در دست خودش و ۴۶ عدد آن در دست شهرداری قرار داشت، در اختیار حافظ اموال که موزه هنرهای معاصر تهران بود، بماند.

 

این در حالی است که پرویز تناولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از موضوع انتقال دوباره مجسمه‌هایش به موزه امام علی (ع) اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من از حکم دادگاه بی‌خبرم و نمی‌دانستم چنین اتفاقی افتاده است. دیگر نمی‌دانم در این مملکت چه کاری می‌توان کرد که اوضاع درست شود. من موضوع را با وکیلم پیگیری خواهم کرد.

 

هفته گذشته شهاب مرادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری خود درباره پرونده آثار پرویز تناولی گفته بود: پرونده این آثار مختومه شده است. آقای تناولی می‌خواست این آثار را پس بگیرد و ما از شکایت ایشان اطلاع نداشتیم تا روزی که جرثقیل به موزه امام علی (ع) رفت و مامورین قوه قضاییه همکاران مرا در روز تعطیل می‌خواستند بازداشت کنند که چرا اجازه نمی‌دادند آثار ایشان از آنجا برده شود. ما هم برای این پرونده وکیلی داشتیم و چون خوانده شده بودیم به دادگاه رفتیم که در همان جلسات اولیه پرونده مختومه شد و اعتراضی هم صورت نگرفت.

 

او با بیان اینکه این موضوع حَکم دارد که آقای حجت‌الاسلام زم است، اظهار کرده بود: تمام حرف من درباره این ماجرا این است که انتقال این حرف‌ها به جامعه جز آسیب به ساختارهای اجتماعی چیزی دیگری ندارد. ما امانت‌دار هستیم و این اموال برای بیت‌المال است.

برچسب‌ها:

نظر شما