شناسهٔ خبر: 15345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در پذیرش دانشجویان غیر ایرانی باید بستر مناسب آموزشی و رفاهی فراهم شود

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تشریح اهداف این دانشگاه در جذب دانشجویان غیرایرانی گفت: در پذیرش دانشجویان غیرایرانی باید بستر مناسب آموزشی و رفاهی فراهم شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا، دکتر سید ابوالحسن نائینی در دیدار با مسئولان دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، با اشاره به ضرورت اصلاح ساختاری در نحوه پذیرش و سیستم جذب بر بازنگری در برنامه‌ریزی درسی و آموزشی دانشجویان تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی آموزشی باید به گونه‌ای تنظیم شود که دانشجویان در زمان مشخص و مناسب وارد و فارغ‌التحصیل شوند و در جذب دانشجو تناسب ملیت دانشجویان رعایت شده و سعی شود دانشجویان با شرط معدل بالا جذب شوند.

همچنین در این نشست در زمینه ایجاد هماهنگی بیشتر بین وزارت علوم و دانشگاه بین المللی امام خمینی در راستای انسجام و وحدت رویه نحوه انتخاب، جذب، هدایت تحصیلی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و رفاهی توافق به عمل آمد و مقرر شد زمان جذب دانشجو به طور متمرکز در شهریور ماه هر سال صورت گیرد.

همچنین مقرر شد که در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی شایسته و مناسب ویژه دانشجویان غیرایرانی با راه‌اندازی معاونت فرهنگی فعالیت‌های بیشتری انجام شود و مسئولان وزارت علوم نیز در زمینه تامین هزینه و همکاری با دانشگاه ابراز آمادگی کردند.

بر پایه این گزارش؛ مسئولان وزارت علوم از مرکز آموزش زبان فارسی و سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی، واحدهای مختلف مرکز، آزمایشگاه‌ها، کلاس‌های درس و خوابگاه‌های مرکزی دانشجویان دختر و پسر غیر ایرانی این دانشگاه بازدید کردند.

گفتنی است؛ در این دیدار که با حضور دکتر حاج جباری مدیرکل اداره دانشجویان غیر ایرانی، حسنوندیان، معاون مدیرکل اداره دانشجویان غیر ایرانی و مهد خانی، مدیر فرهنگی دانشجویان غیر ایرانی برگزار شد، پیرامون مسائل و مشکلات آموزشی، فرهنگی، رفاهی و همچنین هزینه و شهریه دانشجویان غیر ایرانی بحث و تبادل نظر شد

نظر شما