شناسهٔ خبر: 15369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تب جام‎جهانی از حرارت امتحانات نکاست

کمتر از 50 روز به شروع مسابقات جام جهانی مانده است و همزمان با آن روز به روز هم به امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها نزدیک‌تر می‌شویم و دانشجویان در کنار بحث‌های داغ فوتبالی، برای امتحانات آماده می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ شروع بازی‌های جام جهانی درست در اوج امتحانات نیم‌سال دوم به خصوص بازی ایران- نیجریه در ۲۶ خرداد، زمزمه احتمال تغییر برنامه امتحانی را برای مدتی دردانشگاه‌ها مطرح کرد اما در همان زمان نیز معاون وزیرعلوم بر تمام این احتمالات و زمزمه‌ها خط بطلان کشید و تاکید کرد: "برنامه امتحانی دانشگاه‌ها به دلیل مسابقات تغییر نمی‌کند." در اوایل هفته جاری نیز دکتر فرجی دانا وزیرعلوم هرگونه تغییر در برنامه امتحانی به دلیل مسابقات جام جهانی فوتبال را رد کرد.

 

مروری بر برنامه امتحانی دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها نشان می‌دهد که امتحان بسیاری از دانشگاه‌ها تداخل چندانی با مسابقات جام جهانی ندارد به عنوان مثال دانشگاه علامه طباطبایی امتحانات خود را در فاصله ۳ تا ۱۸ خرداد برگزار می‌کند.

در دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت نیز امتحانات از ۱۰ تا ۲۵ خرداد خواهد بود و دانشگاه قم هم ۱۰ تا ۲۶ خرداد امتحان برگزار می‌کند.

در این دانشگاه‌ها برنامه به صورتی چیده‌ شده که مسابقات جام جهانی به درس دانشجویان لطمه نزند و شروع مسابقات و علی‌الخصوص مسابقات ایران همزمان با پایان امتحانات باشد.

در دانشگاه صنعتی شریف که "علی دایی" و "عادل فردوسی‌پور" از فارغ‌التحصیلان آن هستند، امتحانات از ۱۹ خرداد تا ۵ تیر برگزار می‌شود اما بنا بر اعلام

این معاونت آموزشی این دانشگاه، تاریخ امتحانات ثابت است و ابلاغیه‌ای نیز در مورد تغییر تاریخ امتحانات دریافت نشده است.

در دانشگاه الزهرا (س) نیز به گفته انسیه خزعلی رئیس دانشگاه، تنظیم تقویم آموزشی به دست هیئت امنای دانشگاه صورت می‌گیرد. امتحانات از ۱۷ خرداد تا ۵ تیر برگزار می‌شود ولی دانشگاه تصمیمی برای تغییر در این تقویم را ندارد.

امتحانات دانشگاه‌های تهران نیز از جمله تهران، تربیت مدرس و خواجه نصیر در فاصله ۱۷ خرداد تا ۵ تیر و دانشگاه‌های شهرستان‌ها در سمنان، ارومیه، بروجرد، اصفهان، تبریز، همدان و شیراز از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر برگزار خواهد شد.

نیمسال تحصیلی دوم دانشگاه‌ها درحالی رو به اتمام است که دانشجویان در صورتی که علاقه‌مند تماشا و پیگیری بازی‌های جام جهانی را دارند، باید از همین امروز برای امتحانات خود برنامه‌ریزی جدی داشته باشند تا تلاش یک سال تحصیلی خود را به دلیل هیجان کوتاه مدت فوتبالی تباه نکنند.

نظر شما