شناسهٔ خبر: 15412 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنرانی پروفسوراولریش مارزلف در خانه هنرمندان

پروفسور «اولریش مارزلف» در خانه هنرمندان ایران سخنرانی می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،؛ پرفسور« اولريش مارزلف» ایران شناس آلمانی و پژوهشگر دايره المعارف قصه‌های عامیانه و تاریخ آثار چاپ سنگی 13 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران سخنرانی می‌کند.

در این جلسه که به دبیری «شهروز مهاجر» پژوهشگر هنر و مترجم آثار «مارزلف» برگزار می‌شود، پرفسور« اولريش مارزلف» درباره «میرزا علی نقی خان خویی؛ نقاش سیاه قلم کتاب‌های چاپ سنگی دوره قاجار» صحبت می‌کند.

پرفسور اولريش مارزلف ایران شناس آلمانی و پژوهشگر دايره المعارف قصه‌های عامیانه و تاریخ آثار چاپ سنگی است. او از حدود بيست سال پيش درباره قصه‌هاي عاميانه فارسي تحقيق مي‌كند و مقالات متعددي به زبان‌هاي آلماني و انگليسي نوشته است كه برخی از آن ها را خود به فارسی ترجمه کرده است. آخرين اثر او كتاب «تصوير در چاپ سنگي» است كه به تازگی به اتمام رسيده است. پرفسور «اولریش مارزلف»، همه نسخه‌های چاپ سنگی منتشره در این دوران را گردآوری کرده و به تحقیق و بررسی بر روی آن‌ها پرداخته است. 

 

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند شنبه 13 اردیبهشت از ساعت 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نظر شما