شناسهٔ خبر: 15607 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورش برای یک لقمه نان، در تازه‎ترین فصلنامه تاریخ معاصر ایران

شماره های 61 و 62 و همچنین شماره 63 فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران منتشر و در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در حال عرضه است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصرایران؛ فصلنامه شماه ۶۱ و ۶۲ در یک جلد و ۳۹۰ صفحه و فصلنامه ۶۳ به طور جداگانه در ۳۳۰ صفحه به مخاطبان این نشریه تخصصی عرضه می شود.

در فصلنامه ۶۱و ۶۲ بر ستیغ سخن (۲)؛ بحثی در ویژگیها و خدمات واعظ شهیر حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد تقی فلسفی را به قلم دکتر علی ابوالحسنی می خوانید.فرآیند کتاب سازی در دوره پهلوی دوم؛ محافل رسمی روشنفکری ، آمریکا و دولت نظامی ازهاری ، شورش نان در مشهد ، مصاحبه با دکتر امین ریاحی درباره موضوع پان ترکیسم در ایران، مرقعات نامه های محمدشاه قاجار به نصرالدین میرزای ولیعهد، گشت و گذاری با خسروخان سردار ظفر در بختیاری همراه با سفرنامه تصویری مستر کلگ انگلیسی و گزارش ماموریت به کشور روسیه از دیگر مطالبی است که در شماره ۶۱ و ۶۲ فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران می خوانید.

سازمان اطلاعات و امنیت کشور (گام به گام تا تاسیس ساواک )، اصل چهار ترومن ، اقتصاد قاجار و بحران سکه در عصر ناصری (بر اساس کتابچه خطی دکتر طولوزان)، مرقع تصاویر نه تن از علمای تهران در عصر ناصری، عکسی متفاوت؛ امیر دوستمحمدخان معیرالممالک و در نهایت گزارش سفر به کره جنوبی از بخش های مختلف در فصلنامه شماره ۶۳ تخصصی تاریخ معاصر ایران است.

گفتنی است انتشارات موسسه مطالعت تاریخ معاصر ایران در  بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در سالن شبستان،راهرو ۲۸، غرفه ۳۳ در کنار دیگر کتب و آثار ارزشمند تاریخی ، شماره های تازه فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران را نیز با تخفیف ویژه عرضه می کند.

نظر شما