شناسهٔ خبر: 15629 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از ۳ کتاب جدید بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

کتاب‌های «تفسیر آیه‌های متشابه و مورد اختلاف»‌ اثر ابوجعفر محمد‌بن‌علی شهرآشوب مازندرانی، جلد دوم کتاب «مجالس المومنین»‌ اثر قاضی نورالله شوشتری و جلد اول مجموعه ۸۰ جلدی «مزارات ایران» از آثار جدید این انتشارات است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛  حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر الهی خراسانی  رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در نشست رونمایی سه کتاب جدید انتشارات آستان قدس رضوی گفت: به منظور گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ترویج نشر معارف اهل بیت در اوایل سال ۶۳ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس با همکاری بیش از ۱۱۰ تن از محققان حوزه و دانشگاه در گروه‌های مختلف علمی و پژوهشی شروع به کار کرد.

وی با اشاره به تعدادی از حوزه‌های این گروه‌ها تصریح کرد: در کنار تجدید چاپهای فراوان تاکنون ۱۱۰۰ عنوان کتاب در ۱۸۰۰ مجلد در این حوزه طبع و نشر شده است. همچنین این انتشارات تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های متعددی در حوزه کتاب سال شده است و یکی از کتاب‌های این مجموعه نیز جایزه جهانی کتاب را دریافت کرده است.

الهی خراسانی در مورد کتاب مجالس المومنین تالیف قاضی نورالله شوشتری گفت:‌ این کتاب گرانسنگ بیشتر در مورد معارف اسلام و معارف شیعه سخن گفته است. این کتاب محصول آشنایی ایشان در زمان صفویان با مسائل آن زمان است.

وی افزود: این کتاب در گذشته بارها چاپ شده است اما این نسخه پس از ۱۰ سال تلاش ۵ نفر بر روی این کتاب در ۶ جلد تصحیح و منتشر شده است.

غلامرضا جلالی معاون علمی پژوهشی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست در مورد کتاب آیات متشابه گفت:‌ این کتاب حاصل تلاش‌های یک فرد با جایگاه علمی بسیار بالا است که ترجمه این کتاب به فارسی فرصت خوبی را برای فارسی زبانان فراهم می‌کند.

وی همچنین در مورد جلد اول کتاب «دانشنامه مزارات ایران» گفت: این جلد اول از مجموعه ۸۰ جلدی این کتاب‌ها است. قرار است در این مجموعه مقبره ۱۵۰۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و دینی مورد بررسی قرار گیرد.

جلالی همچنین از یک اطلس منحصر به فرد که در آینده از طریق اطلاعات این مقابر منتشر می‌شود، خبر داد. 

لازم به ذکر است در این نشست، از کتاب‌های «تفسیر آیه‌های متشابه و مورد اختلاف»‌ اثر ابوجعفر محمد‌بن‌علی شهرآشوب مازندرانی، جلد دوم کتاب «مجالس المومنین»‌ اثر قاضی نورالله شوشتری و جلد اول مجموعه ۸۰ جلدی «مزارات ایران» رونمایی شد.

نظر شما