شناسهٔ خبر: 15634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از کتاب زبان فارسی افغانستان در نهمین روز نمایشگاه تهران

کتاب زبان فارسی افغانستان در سرای اهل قلم نهمین روز نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران به همت فرهنگستان زبان و ادب فارسی رونمایی می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا، در این مراسم غلامعلی حداد عادل، علی رواقی و محمدسرور مولایی حضور می یابند.

بررسی واژگان فارسی (هزار واژه) عنوان دیگر برنامه این روز سرای اهل قلم است که از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و با حضور نسرین پرویزی، غلامعلی حداد عادل، و حسن قریبی تدارک دیده شده است.

در مراسم امروز همچنین قرار است از آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (آجا) با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام و سرتیپ رضا خرم طوسی رونمایی شود.

جایگاه کتاب گویا در ایران نیز به همت نوین کتاب گویا و با حضور پیام دهکردی، مصطفی رحماندوست، فاطمه محمدی، هوشنگ مرادی کرمانی و ساعد مشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

رونمایی از آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از دیگر برنامه های سرای اهل قلم در نهمین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران است که با حضور حسین اردستانی صورت می گیرد.

همچنین در این روز نشست های تخصصی کارنامه کتاب سال حوزه از سوی دبیرخانه کتاب سال حوزه و امیرالمومنین (ع) و نهج البلاغه به همت موسسه احیاء فرهنگ نهج البلاغه با همکاری موسسه خانه کتاب و با حضور مصطفی دلشاد تهرانی، آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، استاد محمدمهدی علی قلی و بخشعلی قنبری برگزار می شود.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از ۱۰ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده تا ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما