شناسهٔ خبر: 15700 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سوسن سپهری برای بانوان می خواند

سوسن سپهری، خواننده موسیقی ایرانی اول و دوم خرداد ماه 1393 دومین کنسرت خود را اجرا می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ این خواننده درباره جزئیات دومین کنسرت خود گفت:در راستای حفظ و اعتلای موسیقی بانوان، دومین کنسرت خود را در روز های آغازین سومین ماه از سال جدید و در سالن سوره حوزه هنری اجرا می کنم. فضای این کنسرت مثل کنسرتی که  شهریور سال گذشته در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، ترکیبی از آواز و تصنیف است؛ با این تفاوت که در این کنسرت، دو قطعه جدید ای ساربان و شکار که اولی بر اساس گوشه هایی از دستگاه همایون و مایه بیات اصفهان و دومی بر اساس گوشه هایی از دستگاه شور و مایه دشتی ساخته و تنظیم میثم کزازی را اجرا می کنم. علاوه بر این دو قطعه جدید، آثاری از  بزرگان موسیقی ایران، قطعاتی مثل فردا تو می آیی و عاشق شدن فایده نداره، از جهانبخش پازوکی و فریاد و تو چون رودی از انوشیروان روحانی و چند قطعه دیگر را با تنظیم جدید اجرا می کنم.
در این کنسرت نوازندگانی چون پدیده احرارنژاد (تار)، شیما بلوکی فر (کمانچه)، سپیده شایان راد (تنبک)، گیتا تهمتن (پیانو) آوا ایوبی (تارباس)، لیلی تنساز (دف) سوسن سپهری را همراهی می کنند.
سوسن سپهری متولد ۱۳۳۸ موسیقی را با گذراندن دوره های آموزش ردیف شهرام ناظری در مؤسسه «چاووش» طی سال های ۱۳۵۹-۱۳۶۱ آغاز کرد و مراحل آموزش ردیف را با گذراندن ردیف های فریبا داوودی در مؤسسه «تماشاگه راز» طی سال های ۱۳۷۴-۱۳۷۶ تکمیل کرد. در کنار این دوره های آموزشی، ردیف های آوازی صدیق تعریف و محسن کرامتی را به صورت خصوصی فرا گرفت.
  این خواننده موسیقی ایرانی علاوه بر ردیف، موفق به گذراندن دوره آموزشی تلفیق شعر و آواز نزد زنده یاد دکتر حسین عمومی طی سال های ۱۳۷۶-۱۳۸۷ شد. وی در حال حاضر علاوه بر اجرای کنسرت، فعالیت های خود را در حوزه آموزش ردیف های آوازی ادامه می دهد.
زمان،اول و دوم خرداد، ساعت ۱۸-۲۰. مکان: خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری، سالن سوره مهر.
 

نظر شما