شناسهٔ خبر: 15713 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

40 میلیارد تومان خرید الکترونیکی در نمایشگاه کتاب تهران

بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب تهران بیش از 393 میلیارد و 182 میلیون و 386 هزار ریال تنها به صورت الکترونیک (کارتخوان) از این نمایشگاه، کتاب خریدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نیکنام حسین پور مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمانها و نهادهای همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تعداد تراکنش های بانکی نسبت به دستگاههای کارتخوان در نمایشگاه گفت: در ۹ روزی که از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می گذرد، یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۳۳ تراکنش بانکی انجام شده است.

وی افزود: مبلغ تراکنش مالی صورت گرفته در این ۹ روز بالغ بر ۳۹۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و۳۸۶ هزار ریال است.

حسین پور ادامه داد: در ۹ روز نخست نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۴۹ هزار و ۲۷۹ تراکنش با کارت بانک صادرات، ۵۵۸ هزار و ۸۶۴ تراکنش با بن کارت و  و ۴۹۶ هزار و ۸۷ تراکنش با سایر کارت بانک های عضو شبکه شتاب انجام شده است.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمانها و نهادهای همچنین با مقایسه آمار تراکنش های بانکی ۹ روز اول این نمایشگاه با مدت مشابه در سال گذشته اعلام کرد: در سال گذشته در ۹ روز اول نمایشگاه ۸۲۲ هزار و ۴۰ تراکنش بانکی با مبلغی بالغ بر ۲۴۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال صورت گرفته بود که این آمار در سال جاری در مدت مشابه به یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۳۳ تراکنش بانکی با مبلغی بیش از ۳۹۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۸۶ هزار ریال افزایش یافته است.

اظهارات این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب تهران در حالی است که هنوز برآوردی از میزان خریدهای نقدی کتاب به دست نیامده است. بنا بر اعلام حسین پور، مسئولان مربوطه برای این کار در حال استخراج فرمول مشخصی هستند که در صورت به نتیجه رسیدن، آمار خریدها های نقدی هم اعلام خواهد شد. با این حال معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران چند روز در نشست خبری نمایشگاه گفت که معمولاً میزان خریدهای نقدی حدوداً ۵ برابر خریدهای الکترونیک است.

نظر شما