شناسهٔ خبر: 15725 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاثیر دانشگاه‎ها در پیشبرد الگوی پیشرفت

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در کنگره پیشگامان پیشرفت گفت: نمی‎توان با صدور بخشنامه پیشرفت را به جامعه تزریق کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، ضیاء هاشمی در پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت ( الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت) گفت: عناصر فرهنگی از ارزش هایی به شمار می آیند که مسیر راه را معین می کنند، پیشرفت اجتماعی در پیشرفت فرهنگ است و تحقق پیشرفت اجتماعی باید در بستر فرهنگ فراهم شود.

وی با تاکید بر این که نمی توان با بخشنامه توقع پیشرفت جامعه را داشته باشیم ادامه داد: پیشرفت زمانی محقق می شود که انسان های ارزشمند داشته باشیم و فرهنگ ایده آل بستر مشارکت را فراهم می کند.

عضو اندیشکده مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، دانشگاه ها را در پیشبرد این الگو بی تاثیر ندانست و در ادامه خاطرنشان کرد: ارزش ها را نمی توان به زور روی میز  گذاشت تا از دیگران خواست به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه  هرچه میزان مشارکت ها محدود و شرایط انگ زنی را تسهیل کنیم از هدفی که داریم، دور می شویم، گفت: اگر هم خط قرمزی معین کرده ایم این خط قرمز برای غیرخودی ها است و نه برای خودی ها.

هاشمی همچنین به توجه به نسل جوان نیز اشاره کرد و گفت: نسل جوان کانون تحرک است ولی گاهی اوقات نسل جوان و خانواده از هم فاصله می گیرند. یکی از محورهایی که در بحث پیشرفت بسیار تاثیرگذار است اهمیت دادن به جوانان و مشارکت آن در بحث اجتماع و فرهنگ است و خانواده و نسل جوان  به بهترین شکل می تواند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

نظر شما