شناسهٔ خبر: 15856 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تذکر روحانی به وزیر علوم درباره شورایی کردن انتصاب روسای دانشگاه‌ها

رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شورایی کردن انتصابات روسای دانشگاه‌های کشور تذکر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛  هر چند مدتی است که از برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیس‌جمهور می‌گذرد، اما اخباری مبنی بر ناگفته‌هایی که در این جلسه مطرح شده است، توسط برخی اعضای این شورا رسانه‌ای شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، به موضوع شورایی کردن انتصاب روسای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتراض کرده‌اند و رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با وجود پاسخ به این اعتراض، نتوانسته است اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را قانع کند.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: علاوه بر اعضای این شورا، رئیس‌جمهور هم به فرجی‌دانا در خصوص ادامه روند انتصابات به این شکل، تذکر داده است و از وی خواسته است رویه خود را تغییر دهد.

این عضو شورا درباره واکنش فرجی‌دانا به تذکر رئیس‌جمهور موردی را مطرح نکرد و گفت: واقعاً نمی‌دانیم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

به تازگی شورایی 51 نفره برای تعیین رئیس دانشگاه تهران تعیین شده است و در خبر دیگری نیز عنوان شده که روند انتخاب دانشگاه تهران نیز در رویه‌ای جدید به صورت انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

نظر شما