شناسهٔ خبر: 15862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تور گردشگری برای بازدید از کتابخانه یوسا برگزار می‌شود

از روز پنج شنبه بیش از دو هزار کتاب که از مجموعه شخصی کتاب‌های ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی برنده جایزه ادبی نوبل بیرون آمده اند، در کتابخانه ای در شهر آرکیپای پرو در معرض دید قرار گرفته اند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ تعداد دو هزار و 741 نسخه کتاب، در کتابخانه ای در شهر آرکیپا به معرض نمایش درآمده اند که به نام خود یوسا خوانده شده است.

به گفته مدیر این کتابخانه، تورهای گردشگری، بچه مدرسه‌ای ها، دبیرستانی های و دانشجویان دانشگاه‌ها از این پس قادر خواهند بود در یک عمارت به سبک مستعمراتی، در کتاب‌های این نویسنده برجسته دست به اکتشاف بزنند.

به جز این کتاب‌ها که از میان کتابخانه خود یوسا به این کتابخانه راهی شده‌اند، یوسا در مجموع 30 هزار عنوان کتاب به این کتابخانه اهدا کرده که بتدریج وارد این کتابخانه می شوند.

کار چیدن کتاب‌ها در این کتابخانه از دومین هفته آوریل و با سفر یوسا به این شهر به مناسبت افتتاح کتابخانه آغاز شد.

به گفته مدیر کتابخانه تورهای گردشگری با گشت و گذار در این عمارت بزرگ مستعمراتی می توانند از سبک این خانه مطلع و با تاریخ و نحوه ساخت آن آشنا شوند.

اتاقی از این کتابخانه به کتاب‌های یوسا اختصاص یافته که برخی از آنها را او به دیگران تقدیم کرده بود یا روی آنها یادداشتی نوشته بود.

قرار است از آنجا که کتاب‌های این نویسنده یک میراث ملی برای پرو به حساب می آیند، به صورت دیجیتالی نیز در این مرکز نگه داری شوند.

64 دانش آموز از یکی از مدرسه های ابتدایی شهر اولین بازدیدکنندگان از این کتابخانه بودند که کارش را از پنج شنبه آغاز کرد.

lماریو بارگاس یوسا از مهمترین نویسندگان اسپانیایی زبان و متولد پرو است. یوسا که با اولین رمانش به نام «شهر و سگ‌ها» در سال 1962 وارد دنیای نویسندگی شد، با انتشار «قهرمان محتاط» در سال 2012، بیش از نیم قرن را صرف نویسندگی کرده است.

یوسا 78 سال پیش در شهر آرکیپا متولد شده و اکنون ساکن اسپانیا است.  بیشتر کتاب های یوسا به فارسی ترجمه شده اند که «سال‌های سگی»، «گفتگو در کاتدرال»، «جنگ آخرالزمان»، «مرگ در آند»، «چه کسی پالومینو مولرو را کشت؟»، «سور بز» و «رویای سلت» از جمله آنها هستند. 

نظر شما