شناسهٔ خبر: 15889 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون مطبوعاتی: خیلی از خبرگزاری‌ها در قد و قواره خبرگزاری نیستند

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر 40 خبرگزاری در کشور داریم اگفت: تاسف من از این جهت است که بسیاری از رسانه هایی که پیشوند خبرگزاری را یدک می کشند در واقع در قد و قواره یک خبرگزاری نیستند والا ما به هیچ وجه منکر توسعه رسانه ای در کشور نیستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل خبرگزاری مهر صبح امروز دوشنبه 22 اردیبهشت با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم چهره هایی مانند پرویز اسماعیلی معاون مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری و همچنین جمعی از چهره های مطبوعاتی کشور از جمله محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، حمید رضا مقدم فر رئیس شورای سیاست گذاری خبرگزاری تسنیم، بیژن مقدم مدیر مسئول روزنامه جام جم و نیز چهره هایی مانند حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری، مهدی فضائلی، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران، حسن محرابی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، علیرضا برازش مدیرعامل انتشارات امیر کبیر، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و علیرضا ملکیان معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد حضور داشتند.

در مراسم تودیع و معارفه خبرگزاری مهر، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به سابقه آشنایی خود را رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر گفت: بنده 32 سال است که آقای مقدسی را می شناسم ایشان فردی خوش اخلاق، آرام، نجیب و بسیار ارزشی است و من می توانم بگویم ایشان در کار رسانه ای شان موفق بوده اند.

وی افزود: من هم از این جهت و هم از جهت حسن انتخاب آقای خاموشی برای انتخاب آقای عسگری به عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر، تبریک می گویم. خبرگزاری مهر هم یک خبرگزاری موثر است و هم سواد مدیریتی بر آن حاکم است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه گفت: متاسفانه ما در کشور حدود 40 خبرگزاری داریم و این تاسف از این جهت است که بسیاری از این رسانه ها که پیشوند خبرگزاری را یدک می کشند در واقع در قد و قواره یک خبرگزاری نیستند والا ما به هیچ وجه منکر توسعه رسانه ای در کشور نیستیم.

انتظامی این مسئله را معضلی برای تدوین اطلس رسانه ای کشور خواند و گفت: خوشبختانه با همت چهره های رسانه ای، ما در حال تدوین آیین نامه ای برای رتبه بندی خبرگزاری ها و سایت های خبری هستیم. شاخص ها و استانداردهای مربوط به این کار که حدود 40 مورد هستند، تهیه شده و فکر می کنم طی روزهای آتی به معرض قضاوت اصحاب رسانه گذاشته شود.

این مقام مسئول در حوزه مطبوعات در کشور گفت: ما براساس این شاخص هاست که می توانیم بگوییم کدام خبرگزاری، خبرگزاری تر و یا به عبارت دیگر واقعا خبرگزاری است.

انتظامی سخنانش را با این جمله به پایان برد: خبرگزاری مهر همواره جزء خبرگزاری‌های موفق بوده و امیدوارم این توفیق در دوره جدید هم ادامه یابد.

نظر شما