شناسهٔ خبر: 16119 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: مبارزه یعنی شفاف حرف زدن

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: مبارزه با فساد، بگم بگم نیست بلکه با شفافیت حرف زدن است. شفافیت در عین حال، پاسخگویی مسئولان در هر سطح و هر نهادی است.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ مراسم نکوداشت روز روابط عمومی عصر دیروز شنبه 27 اردیبهشت با حضور اساتید و مدیران حوزه روابط عمومی کشور در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه گفت: شفافیت یکی از رویکردهای دولت است. دولت تدبیر و امید، صرف نظر از آموزه های دینی که حاکمیت و حکومت را برخاسته از مردم می داند و مردم را محرم می داند، به شفافیت به طور جدی نگاه می کند.

وی افزود: یافته های جدید حکومتی مفهوم شفافیت را جدی تر مطرح کرده است. اساسا با اتکا به این شاخصه می توان امید داشت که فساد به طور ریشه ای از بین برود. مبارزه با فساد، بگم بگم نیست بلکه با شفافیت حرف زدن است. شفافیت در عین حال، پاسخگویی مسئولان در هر سطح و هر نهادی است، چه در سطح فردی و چه سطح حاکمیتی. می خواهم از این مطلب نقب زده، و به موضوع اطلاع رسانی پیش دستانه بپردازم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: برای داشتن شفافیت، اقتضا می کند که به اطلاع رسانی پیش دستانه مبادرت داشته باشیم. یعنی شرایطی پیش بیاید که رسانه ها به جای این که دنبال ما مسئولان باشند با اطلاع رسانی داوطلبانه ما روبرو شوند.

در ادامه این برنامه از اساتید و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی به این ترتیب تقدیر شد:

باقر ساروخانی، علی اکبر فرهنگی، مهدی فرقانی، امیدعلی مسعودی، محمدرضا رسولی، حسینعلی افخمی، یونس شکرخواه، مهدی محسنیان راد و هادی خانیکی.

علیرضا معزی دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت نیز در این برنامه گفت: ما با 2 معضل روبرو هستیم که وظایف روابط عمومی ها را در هم در میان مدیران اجرایی و هم رسانه ها با مشکل روبرو کرده اند و باید سعی کنیم تا این سوء برداشت ها را حل کنیم تا روابط عمومی ها به جایگاه اصلی خودشان برگردند. من تردید دارم که گاهی از لفظ احیای جایگاه روابط عمومی استفاده کنم چون معتقدم در این زمینه هنوز به جایگاه درست نرسیده ایم که بخواهیم آن جایگاه را احیا کنیم.

وی افزود: دلیل چنین وضعیتی این است که کمتر نگاه علمی داشته ایم. بزرگ ترین معضل هم از همین جا ناشی می شود. معضل دوم هم، روزمرگی در بین دستگاه های سیاسی است. متاسفانه امروزه شاهد پدیده ای به نام خرید صفحه رسانه هستیم. یعنی صفحه مانند یک بولتن به مدیر اجرایی فروخته می شود و در چنین فرایندی، افکار عمومی و مردم غائب هستند. این جاست که می گویم روابط عمومی ها به وظایف خود عمل نمی کنند. اگر این مهم را یادآوری کنیم که روابط عمومی ها نباید صدای یک گروه سیاسی باشند، بسیاری از مشکلات حل می شود.

معزی گفت: یحث استانداردسازی و آموزش روابط عمومی ها، یک نکته دیگر است که مطرح است و نکته دیگر هم این که ان شاالله امسال بتوانیم جشنواره روابط عمومی ها را برگزار کنیم.

تقدیر از مدیران برجسته روابط عمومی نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظر شما