شناسهٔ خبر: 16136 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور به کنسرت علیرصا قربانی دعوت شد

علیرضا قربانی خواننده موسیقی کشورمان با اشاره به جزییات برگزاری کنسرت «خیال پرواز» از رییس جمهوری و اعضای هیات دولت برای حضور در این کنسرت خیریه دعوت کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ علیرضا قربانی با اعلام جزییات تازه‌ترین کنسرت خود که قرار است روزهای دوم و ششم خرداد ماه به صورت خیریه و به نفع بنیاد کودک در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شود، توضیح داد: این کنسرت طی روزهای دوم و ششم خرداد ماه سال جاری به رهبری ارکستر و آهنگسازی علی اصغر عربشاهی در دو بخش اجرا می شود که بخش اول در دستگاه همایون و مد دشتی و در بخش دوم در مایه افشاری و بیات ترک با اشعار حافظ  و هوشنگ ابتهاج که مقداری سنتی تر از بخش اول است تقدیم علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد شد.

این خواننده موسیقی ایرانی با بیان اینکه کنسرت «خیال پرواز» با حمایت بنیاد کودک به صورت خیریه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: بنیاد کودک از جمله نهادهای غیر دولتی است که طی این سالها با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست در ابعاد مختلف از جمله ارتقای سطح تحصیلی و همچنین سرپرستی آنها تلاش های زیادی انجام داده  که در این مدت بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان هم با این نهاد ارتباط داشتند. از این جهت قسمت شد تا تازه ترین کنسرت خود را به صورت رایگان و خیرخواهانه به بنیاد کودک اختصاص دهم که خوشبختانه با استقبال گروه اجراکننده کنسرت نیز مواجه شد.

وی در ادامه صحبتهای خود گفت: برگزاری این کنسرت از چند جهت برای من مهم است؛ اول اینکه ما سالی را آغاز کردیم که شعار اصلی آن با نام فرهنگ است و برگزاری این کنسرت به خودی خود می تواند به عنوان یک فعالیت فرهنگی هنری گامی مثبت در جهت حرکت های فرهنگی هنری ارزشمند باشد. نکته دوم برگزاری این کنسرت به صورت خیریه است که به دلیل همزمانی با سالروز عید مبعث به عنوان یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان، می تواند اتفاق خوبی در عرصه فعالیت‌های خیرخواهانه هنرمندان در تمام عرصه ها برای مشارکت بیشتر در امور خیریه باشد و این فضای خوشایندی است که برای من و گروه اجرایی کنسرت به شدت اهمیت دارد.

قربانی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که می تواند در برگزاری این کنسرت مورد اهمیت قرار گیرد همزمانی آن با سالگرور روزهای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است که باعث شد مردم با حماسه پرشوری که در انتخابات خلق کردند به دولت تدبیر و امید رای داده و خواستار تغییرات اساسی باشند. همه می دانند نیاز جامعه ما به تغییرات فرهنگی یکی از مهم ترین مباحثی بود که مردم در انتخابات از نامزدهای مورد نظر خود می خواستند.

خواننده کنسرت «خیال پرواز» خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم برگزاری چنین برنامه هایی در حوزه فرهنگ و هنر آن هم در سالگرد پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می تواند بهترین دلیلی باشد که آقای رییس جمهور و اعضای هیات دولت با حضور در این برنامه ها از فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذار فرهنگی هنری حمایت کنند و با این حرکت نشان دهند که دولت و همه اعضای آن پشت همه فعالیتهای فرهنگی ارزشمند و موثر ایستاده اند.

وی با اشاره به کنسرت قبلی‌‌اش که در آن میزبان چهره‌هایی از کابینه دولت یازدهم بوده است، بیان کرد: در کنسرت قبلی که اواخر مردادماه سال گذشته داشتم دو نفر از وزیرانی که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته بودند به کنسرت آمدند و این باعث خوشحالی من شد که این دو وزیر بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده از یک کنسرت موسیقایی دیدن کردند. همین موضوع باعث شد که من از این حرکت فرخنده در همان اجرا تشکر کنم و به این امر امیدوار باشم که در کنسرت های دیگر که همکارانم در آن حضور دارند اعضای هیات دولت هم حضور بیشتری داشته باشند.

قربانی در بخش پایانی صحبتهای خود خاطرنشان کرد: امیدوارم در سالگرد عید مبعث پیامبر گرامی اسلام و حماسه حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و در سالی که مزین به نام فرهنگ است شاهد حضور اعضای هیات دولت و حتی رییس جمهوری در کنسرت خیریه «خیال پرواز» باشم چراکه همه معتقدیم فرهنگ و هنر این سرزمین در سال اقتصاد و فرهنگ نیازمند حمایت همه جانبه دولتمردان برای ظهور و بروز هنر ارزشمند و موثر است.

نظر شما