شناسهٔ خبر: 16187 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عابدین مهدوی «بازی برای صلح» را به جام‌جهانی می‌برد

نماهنگ داستانی "بازی برای صلح" به کارگردانی عابدین مهدوی با محوریت صلح جهانی، کودکان و فوتبال مراحل پایانی تولید را می گذراند. این نماهنگ با موضوع اصلی راه یابی تیم فوتبال کشورمان به بازی های جام جهانی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ عابدین مهدوی در این رابطه می گوید: جام جهانی فوتبال همانگونه که از نامش پیداست بهترین مکان برای بیان حرف های ناب انسانی در اوج هیجان و شادابی است، دقیقا در همین زمان است که ملت ها در اوج هیجان و شادی وصف ناپذیر از رنگ ها و ملیت ها و زبان های گوناگون در کنار هم جمع می شوند و به دور از هر گونه نژاد پرستی و خصومتی در یک زمین به طور دوستانه در کنار هم با انرژی تمام می دوند و برای پیروزی تلاش می کنند. من توپ فوتبال را به نماد زمین و چرخش زندگی، وسیله ای برای حرف های خوب و انسانی تلقی کرده ام و این بهترین فرصت است تا از این طریق پیام صلح، دوستی و بشر دوستانه ایرانیان نیز در این دوره از جام جهانی به جهانیان انتقال داده شود.

وی همچنین با ابراز قدردانی از درج  تصویر یوز پلنگ ایرانی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی افزود: در این نماهنگ نیز ما به نوعی مسائلی همچون حفظ زمین را در کنار موضوع اصلی، یعنی صلح جهانی مورد توجه قرار داده ایم. البته نباید فراموش کرد زمانی که ذات مقدس کلمه صلح در وجود انسان ها تبلور پیدا کند تمامی مشکلات دنیا حل خواهد شد. هیچ انسانی بیگناه کشته نخواهد شد، هیچ کودکی یتیم و زخمی و معلول نخواهد شد، هیچ حیوانی شکار نخواهد شد و مورد انقراض قرار نخواهد گرفت، هیچ خانواده ای از بین نخواهد رفت و لبخند بر روی لب های تمام جهانیان بی تمنا نقش نخواهد بست، نباید فراموش کرد دقیقا زمانی که بسیاری از مردم دنیا در اوج هیجان و شادی برگزاری جام جهانی می باشند عده بسیاری از مردم دنیا از جنگ و تبعات آن در رنج هستند و لبخند بر لبانشان نقشی ندارد، این وظیفه هنر است که با زبانی انسان دوستانه این موضوع را یادآوری کند که صلح جهانی می تواند لبخند را بر لب های تمام مردم دنیا بنشاند.

این نماهنگ با بازی آنیتا ریاحی، سجاد ملکی و کودکان خانه کودک مهر و همچنین محمد ابراهیم گرجی تصویربرداری، سارنگ هاشمی دستیار تصویر و تصویربردار پشت صحنه، کیکاووس مختاری آهنگساز، مهدی بهزادپور صدابردار، نادر علیمردانی صداگذار،فرهاد یوسفی جلوه های ویژه، سهیل ثابت طراح گریم، نیلوفر افشار گرافیست و تصویرگر، مهدی تهرانی مدیر تولید و البرز پارسی مدیر برنامه ریزی و دستیارکارگردان می باشند.

این نماهنگ توسط استودیو هنری کودکان مقدس و موسسه بین المللی فیلم انسانیت تهیه و تولید می شود.

لازم به ذکر است که استودیو هنری کودکان مقدس، به عنوان یکی از فعال ترین موسسات فرهنگی هنری بین المللی در زمینه فعالیت های انسانی و بشردوستانه برای کودکان جنگ زده فعالیت خود را در ایران دوباره آغاز نموده است.

او درباره فعالیت های این استودیو و موسسه بین المللی فیلم انسانیت در ایران افزود: هر آنچه که در توان داریم به کار خواهیم بست تا در حد یک موسسه کوچک اما پرتوان و فنی به موسساتی همچون انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مسیر تولید آثار کوتاه و مستندشان در زمینه های صلح و مسائل انسانی کمک کنیم تا چرخه نسبتاً خاموش تولید توسط جوانان و نوجوانان علاقمند مجدداً به گردش درآید و کمی از بار سنگین این موسسات در حد توان خود کم کنیم، من بسیار علاقه دارم تا از ارتباطات بین المللی گروه خود استفاده کنیم که اساتید خارجی و هنرمندان به نام بین المللی برای برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان و نوجوانان به ایران بیایند تا هم ذهنیت های غلط به خاطر تبلیغات سوء درباره این سرزمین و مردمش توسط این افراد پاک شود و هم سطح تکنیک و علمی نسل جدید فیلمسازانمان بالا رود.

نظر شما