شناسهٔ خبر: 16294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش 10 درصدی مقرری دانشجویان بورسیه غیرایرانی مصوب شد

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از افزایش مقرری 10 درصدی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه غیر ایرانی خبر داد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر صمد حاجی جباری با اعلام این خبر گفت: امسال مقرری دانشجویان غیر ایرانی بورسیه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری  ۱۰ درصد افزایش یافته و مصوبه آن نیز دریافت شده و برای ابلاغ به دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

وی افزود: این افزایش مقرری ۱۰ درصدی از اول سال جاری اجرایی می شود.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: در پرداخت مقرری دانشجویان که هر سه و یا ۶ ماه پرداخت می شود در اولین پرداخت این افزایش ۱۰ درصدی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با احتساب طلاب، حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه های داخل و دانشگاه جامعه المصطفی قم مشغول تحصیل هستند که برخی از آنها بورس و برخی نیز به صورت آزاد، تحصیل می کنند.

به گزارش مهر، حاج جباری پیش از این عنوان کرده بود که  بیش از ۴ هزار نفر از این دانشجویان ، بورس الف دانشجویانی هستند که کمک هزینه، شهریه، بیمه و سایر خدمات آنها تامین می شود و بورس ب دانشجویانی هستند که کمک هزینه به آنها تعلق نمی گیرد اما شهریه و بیمه به آنها تعلق می گیرد و در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر بورس الف هستند.

نظر شما