شناسهٔ خبر: 16297 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه امحاء پرونده دانشجویان در کمیته انضباطی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرایط امحاء پرونده دانشجویانی که بند بالای 9 دریافت کرده اند خاص است و افرادی که تعلیق شده اند جز این گروه هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا صحرایی نحوه امحاء پرونده های دانشجویان در کمیته انضباطی را تشریح کرد و گفت: کمیته انضباطی در تمام دانشگاه‌ها و حتی در ساختار اداری هم وجود دارد در بخش کارکنان "هیات رسیدگی اداری تخلفات کارکنان" و بخش اساتید "هیات انتظامی رسیدگی به تخلفات اساتید" مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه وجود کمیته انضباطی چیز عجیبی نیست همه جا وجود دارد و لازم است افزود: کمیته انضباطی وقتی دانشجو مشکلی پیش آورد و لازم باشد که تنبیه شود،  تنبیهاتی را پیش بینی می کند که اگر اصلاح رفتار داشته باشد می تواند براساس آیین نامه کمیته انضباطی درخواست امحاء کند. 

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: اما شرط امحاء این است که بعد از فارغ التحصیلی صورت گیرد. یعنی در صورتی که دانشجو از زمان انجام تخلف تا فارغ التحصیلی خطای دیگری انجام ندهد رخ می دهد. برهمین اساس ما با رویی باز هر دانشجویی که اصلاح رفتار داشته با استفاده از ظرفیت قانونی خود آیین نامه پرونده وی را امحاء می کنیم.

وی ادامه داد:  بدیهی است که هر تخلفی قابل امحاء نیست. تخلفاتی منجر به تعلیق یک ترم، دو ترم و یا بیشتر شوند معمولا امحاء نمی شوند. گاهی از کمیته مرکزی وزارت علوم درخواست می کنیم و با دستور آنها پرونده دانشجو را امحاء می کنیم و یا گاهی وزارت علوم از ما می خواهند که پرونده ای را امحاء کنیم که ما نیز این کار را انجام می دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه تصریح کرد: همان طور که ما از کمیته انضباطی برای نظم دادن استفاده می کنیم و اگر دانشجو نظم پیدا کرد نیز برای کمک به او از این کمیته استفاده می کنیم.

وی گفت: طی ۸ ماه گذشته جز یک مورد که احساس کردیم کمی باید بیشتر پرونده وی باقی بماند به ۷۰ درصد تقاضاها برای امحاء پاسخ مثبت داده و موافقت کرده ایم.

صحرایی تاکید کرد: شرایط امحاء پرونده دانشجویانی که بند بالای ۹ دریافت کرده اند خاص است و افرادی که تعلیق شده اند جز این گروه هستند.

نظر شما