شناسهٔ خبر: 16310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دعوای رونالدو و پائولو کوئلیو سر چیست؟

«پائولو کوئلیو»، نویسنده‌ سرشناس برزیلی در اعتراض به صرف هزینه‌های سرسام‌آور کشورش برای برگزاری مسابقات جام‌جهانی‌، وارد درگیری لفظی با «رونالدو»، ستاره سابق دنیای فوتبال شد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ رونالدو، اسطوره فوتبال برزیل که این روزها با صرف هزینه‌های گزاف در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های مسابقات جام جهانی در کشورش است‌، اخیرا مورد تهاجم منتقدان به این اقدام قرار گرفته است.

این اعتراضات تا جایی بالا گرفته که پائولو کوئلیو، نویسنده رمان‌های معروف «کیمیاگر» و «خاطرات یک مغ» نیز عصبانیت خود را ابراز کرده و رونالدو را به خاطر اظهاراتش یک احمق خطاب کرده است.

کوئلیو در این‌باره گفت: ما می‌توانستیم این پول را به گونه‌ای دیگر در کشور خرج کنیم و آن را صرف ساخت بیمارستان‌، مدرسه‌، توسعه حمل‌ونقل عمومی و خدمات بهداشتی کنیم که بیشتر مورد نیاز مردم هستند. رونالدو می‌گوید ساخت این زیربناها وظیفه‌ی جام جهانی نیست. او باید دهانش را ببندد.

این نویسنده سرشناس در مصاحبه‌ای که با روزنامه‌ فرانسوی‌ "لو ژورنال دو دیمانش‌" داشت، افزود: رقابت‌های جام‌جهانی فضای متشنجی را در کشور ایجاد می‌کند. خشونت به فضا بازمی‌گردد. آن‌ها می‌خواهند چهره‌ای غیرواقعی از کشور ارائه دهند. بین دولت و مردم برزیل فاصله‌ وجود دارد. رونالدو می‌گوید زیرساخت‌ها در جام‌جهانی‌ عامل بزرگی برای رقابت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا می‌کند یا نه، گفت: بدون شک بازی‌ها را از تلویزیون تماشا می‌کنم. زمانی که فیفا برزیل را انتخاب کرد، من عضو هیات رسمی منتخب «لولا داسیلوا» (رییس جمهور سابق برزیل) بودم. با این اتفاقات خیلی ناامید شدم.

نظر شما