شناسهٔ خبر: 16321 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه آزاد سالی 14 هزار ميليارد تومان گردش مالی دارد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از گردش مالي اين دانشگاه در طول سال خبر داد و گفت: سالی 14 هزار ميليارد تومان گردش مالي دانشگاه آزاد است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حميد ميرزاده امروز در مراسم سي و دومين سالگرد تاسيس دانشگاه آزاد، گفت: الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت علمی فرهنگی و اجتماعی، رسیدن به رتبه بزرگ‌ ترین دانشگاه حضوری جهان، قرارگرفتن به عنوان بزرگ‌ ترین دستاورد علمی فرهنگی انقلاب از ویژگی‌ های اصلی دانشگاه آزاد است، اين دانشگاه نماد واقعی تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی به شمار مي آيد و نمونه عینی توسعه عدالت در آموزش کشور است.

وي ادامه داد: بودجه سال ۹۳ عملیاتی و متضمن برنامه‌ ریزی براساس واقعیت است که این بودجه بر اساس درآمد و هزینه ۴۴۰۰ میلیارد تومان، از نظر هزینه ۵۵۰۰ میلیارد تومان و از نظر منابع و مصارف ۷۰۰۰ میلیارد تومان است كه به جز شهریه از طریق تبدیل به احسن کردن اموال و سرمایه‌گذاری و توسعه تامین خواهد شد.

به گفته ميرزاده،‌ سالي ۱۴ هزار ميليارد تومان گردش مالي دانشگاه آزاد است همچنين در سال ۹۳ قرار است برای اولین بار ۱۲ درصد درآمدهای دانشگاه از منابع به جز شهریه دانشجویان تامین شود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه، شوراهای راهبردی و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد، اضافه كرد: بیش از ۷۵۰ نفر از دانشمندان، فرهیختگان و اساتید در داخل و خارج دانشگاه در حوزه‌ های تخصصی مختلف در امر برنامه‌ ریزی به صورت مشاور یا ناظر همکاری می‌ کنند.

میرزاده با اشاره به برنامه‌ های دانشگاه در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی، اظهار داشت: توسعه کیفیت آموزشی، راه اندازی رشته های چند نظمی، ارتقای مربیان، توسعه و تقویت واحدهای مجازی، توسعه تحصیلات تکمیلی،‌ اصلاح هرم هیأت علمی، ایجاد واحدهای بین‌ المللی به ویژه در کشورهای اسلامی و فارسی زبان، جذب ۵ هزار عضو هیأت علمی و ۶ هزار دانشجوی دکتری در سال ۹۳ اصلاح آیین‌نامه‌ ها، اجرای برنامه ترم تابستان، اجرای دوره‌ های کوتاه مدت کاربردی برای دانش‌ آموزان از طریق تفاهم‌ نامه با آموزش و پرورش از برنامه‌ های آموزشی سال جاری دانشگاه است.

وی همچنین ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و تجاری‌ سازی علم را از برنامه‌ های پژوهشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: پذیرش دکتری پژوهش محور- استاد محور، برقراری پژوهانه تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای اعضای هیأت علمی، افزایش شش برابری اعتبار پژوهشی برای پروژه‌ های ارشد و دکتری، تخصیص ۸ درصد بودجه دانشگاه برای تجهیز آزمایشگاه‌ ها و خرید امکانات، ارائه وام به پژوهشگران برای تجاری سازی علم  از برنامه‌های پژوهشی دانشگاه است.

میرزاده با اشاره به برنامه‌ های دانشگاه در حوزه اداری و مالی، گفت: احیای تعاونی مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی، صرفه جویی در هزینه‌ های دانشگاه و نظارت اداری و مالی و حسابرسی دقیق از جمله این برنامه‌ هاست. همچنین صیانت از حقوق دانشگاه،‌ رسیدگی به تمامی دعاوی برای احقاق حقوق دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه حقوقی مورد تاکید قرار می‌ گیرد.

 

نظر شما