شناسهٔ خبر: 16358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پایتخت۳» روی عامه مردم تأثیر گذاشت

مراسم تقدیر از برنامه سازان تلویزیونی حوزه محیط زیست با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر روز چهار شنبه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای مراسم تقدیر از برنامه سازان تلویزیونی حوزه محیط زیست گفت: جامعه ما در تمام سطوح دانش آموز، خردسال، هنرمند و مسئولان باید متوجه ارتباط و پیوستگی زندگی انسان با تک تک اجزای طبیعت شوند. هرگاه توانستیم این توجه را به وجود بیاوریم، توانسته‌ایم مفهوم تنوع زیستی را نهادینه کنیم.

ابتکار افزود: تنوع زیستی در اشتغال، فقر زدایی و آرامش روح و روان بسیار تأثیرگذار است. اگر هنرمندان به جنبه‌های خلاقانه طبیعت توجه کنند، دنیایی از حرف در آن نهفته است. ما مدیون تنوع زیستی و خلقت زیبای خداوند هستیم که آن را در انسان‌ها هم می‌بینیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح دلیل برگزاری این گردهمایی گفت: پیام دوم نشست ما تشکر و قدردانی از هنرمندانی است که در این عرصه فعالیت داشتند و در انتقال پیام محیط زیست بسیار تأثیرگذار بودند.

وی درباره سریال پایتخت ۳ گفت: ما کار هنری مانند سریال «پایتخت۳ » که روی عامه مردم تأثیر می‌گذارد، کم داشتیم. هدف‌گذاری فرهنگی بیشتر باید به این سمت و سو برود. وقتی رویکرد فرهنگی با عامه مردم ارتباط برقرار کند، تأثیرگذار خواهد بود.

ابتکار افزود: اگر بتوانیم به پرسش‌های تنوع زیستی و از بین رفتن آن‌ها پاسخ دهیم، شرایط بهتر خواهد شد. ما امروز باید برای این مسائل پیش بینی و برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: امروز باید از این هنرمندان تقدیر کنیم و امیدواریم این مسیر فرهنگی استمرار پیدا کند.

در پایان این مراسم از عوامل برنامه ساز، مدیران و بازیگران تلویزیونی شبکه یک برای سریال «پایتخت۳»، شبکه دو برای ساخت مستند «خانه ما» و شبکه آموزش سیما برای برنامه سازی در زمینه محیط زیست تقدیر شد.

در این مراسم مهدی فرجی مدیر شبکه یک، علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو، اسرافیل علمداری قائم مقام و مدیر طرح و برنامه، سارا موسی‌پور مجری «گل آموز» شبکه آموزش، سیروس مقدم، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، مهران احمدی، احمد مهرانفر و نسرین نصرتی حضور داشتند.

نظر شما