شناسهٔ خبر: 16373 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عابدینی: رادیو و تلویزیون پیشانی جبهه جنگ نرم است

حسن عابدینی کارشناس برتر حوزه رسانه گفت: امروز رادیو و تلویزیون به عنوان پیشانی جبهه جنگ نرم تاثیر اساسی بر اذهان عمومی دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حسن عابدینی کارشناس برتر حوزه رسانه در خصوص تاثیر برگزاری اجلاس رادیو و تلویزیون اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر که غرب و برخی کشورهای منطقه با همه ظرفیت خود وحدت مسلمانان را مورد هجوم قرار داده‌اند برگزاری اجلاس اتحادیه می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

وی افزود: تعامل بیشتر نخبگان جهان اسلام در عرصه‌های مختلف موجب افزونی قدرت دنیای اسلام خواهد شد و دشمن از همین مساله واهمه دارد لذا به این نکته باید توجه داشت که در دوران حاضر رسانه به عنوان پیشانی جبهه فرهنگی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

این کار‌شناس حوزه رسانه در ادامه گفت: اگر رسانه‌های دنیای اسلام به ویژه در حوزه‌های دیداری و شنیداری مانند رادیو و تلویزیون با یکدیگر وحدت داشته باشند هیچ رسانه‌ای در دنیا نمی‌تواند چهره اسلام را تخریب کند.

عابدینی به تلاش گروه‌های تکفیری و سلفی در تخریب چهره اسلام در میان ملت‌های دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: دنیای غرب و کشورهای منطقه بودجه زیادی را برای تخریب چهره اسلام صرف کرده‌اند و گروه‌های تکفیری و سلفی در سوریه و دیگر نقاط دنیای اسلام در همین راستا به وجود آمده‌اند.

وی ارائه تصویر درست اسلام ناب محمدی (ص) را مقابله فرهنگی با این گروه‌ها دانست و ادامه داد: برای اینکه در مقابل این گروه‌ها در عرصه جنگ نرم ایستادگی کنیم، باید برداشت درست از اسلام که‌‌ همان اسلام ناب محمدی (ص) است را به مردم دنیا معرفی کنیم.

این کار‌شناس حوزه رسانه در پایان جمهوری اسلامی را نماد وحدت مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی از بدو ایجاد تاکنون با رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری نماد وحدت در دنیای اسلام بوده است.

نظر شما