شناسهٔ خبر: 16418 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار ۲ مجموعه‌مقاله جدید در حوزه «فلسفه ذهن»

«نظریه کارکردگرایی در فلسفه ذهن» و «نظریه‌های دوگانه‌انگاری و رفتارگرایی در فلسفه ذهن» عناوین دو مجموعه مقالات است که اخیرا به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی منتشر شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کتاب «نظریه کارکردگرایی در فلسفه ذهن» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است. این کتاب مجموعه مقالاتی درباره کارکردگرایی است که به قلم اندیشمندان این حوزه نوشته شده و با ترجمه یاسر پوراسماعیل چاپ و روانه بازار کتاب شد.

    «پیرامون کارکردگرایی»، «مشکلات کارکردگرایی»، «درد دیوانه و درد مریخی»، «آنچه ماری نمی‌دانست» و... برخی از مقالات این مجموعه هستند. این کتاب در ۳۵۲ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان در قفسه کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

دومین کتابی که این روزها در زمینه فلسفه ذهن منتشر شده، اثری است با عنوان «نظریه‌های دوگانه‌انگاری و رفتارگرایی در فلسفه ذهن». این اثر به معرفی مهم‌ترین نظریه‌ها در فلسفه ذهن می‌پردازد.

طبق نظریه دوگانه‌انگاری جوهری، بدن و نفس دو جوهر مستقل‌ اما در تعامل باهم‌اند؛ اما تبیین نحوه این تعامل مهم‌ترین مشکل قائلان به این نظریه‌ است و از همین رو نقدهای جدی در عصر جدید به آن وارد شده و نظریه‌های بدیلی در مقابل آن ارائه شده است.

مجموعه «نظریه‌های دوگانه‌انگاری و رفتارگرایی در فلسفه ذهن» هم شامل مجموعه‌ای از مقالات است که توسط جمعی از مترجمان، ترجمه شده است. این اثر در ۴۵۲ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان توسط پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما