شناسهٔ خبر: 16476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأکید ۲ پژوهشگاه بر رونق بیشتر فلسفه دین

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «فرهنگ و اندیشه اسلامی» بر فعالیت قطب علمی فلسفه دین با همکاری دو مرکز تأکید شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ تفاهم نامه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به منظور توسعه همکاری‌ها و ارتقاء سطح تعاملات علمی با حضور حجت‌الاسلام سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منعقد شد.

معرفی اولویت‌های پژوهشی در موضوعات مرتبط به فعالیت‌های دو مرکز و همکاری در انجام مشترک آن‌ها، برگزاری گردهمایی‌های داخلی و بین المللی، نشست‌ها و سمینارها، تألیف و ترجمه متون و منابع مورد نیاز، تأمین محتوای مجلات و نشریات علمی و استفاده از توان علمی اساتید و محققان دو مرکز در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های علمی کوتاه مدت برخی از زمینه‌های همکاری این تفاهم نامه است.

همچنین در بخشی از این تفاهم نامه بر همکاری مشترک علمی دو مرکز در رابطه با قطب علمی فلسفه دین که شامل نقد فلسفه دین غربی، تأسیس و توسعه فلسفه دین اسلامی، پشتیبانی نظری از مبانی عقلی و برون دینی نظام اسلامی و تدوین آینده پژوهی و راهبرد علمی در زمینه فلسفه دین اسلامی است؛ تأکید شده است.

نظر شما