شناسهٔ خبر: 16541 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات فعالیت شعبه دوبی دانشگاه شیراز

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز آخرین وضعیت شعبه دبی این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: دانشگاه شیراز برنامه جدی برای فعال کردن شعبه دبی داشته و حتی برنامه دارد در چند کشور مهم حاشیه ای ، شعبه های جدید بین الملل راه اندازی کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سید علی اکبر صفوی، در خصوص آخرین وضعیت فعالیت شعبه دانشگاه شیراز در دوبی گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان حوزه مذکور در امارات هستیم مسئولان این حوزه یک سری مدارک درخواست کرده اند که مشغول آماده کردن مدارک هستیم.

وی درباره مدارکی که از سوی حوزه امارات درخواست شده است، توضیح داد: برای اینکه ما یک شعبه مستقل در این کشور راه اندازی کنیم باید یک طرح توجیهی و یک طرح تجاری ارایه دهیم که در آن طرح اطلاعات موجود در دبی، ظرفیت‌ها و نیازها همه مشخص شده باشد.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز افزود: در حال حاضر با همکاری شرکت هایی در دبی درحال تهیه این دو طرح با شاخص های این کشور هستیم که تا یک ماه آینده آن را ارایه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در دوره قبل طرح های مذکور برای راه اندازی شعبه دبی شیراز پیش بینی و تهیه نشده بود، گفت: مسئولین سابق دانشگاه شیراز برای راه اندازی شعبه در دبی، چند سال قبل از ایران مجوز گرفته بودند اما آنجا یک شعبه مستقل راه اندازی نکرده بودند.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز افزود: بلکه در آن زمان قراردادی بین دانشگاه شیراز و کالج کانادایی منعقد شده بود که براساس این قرارداد کالج کانادایی سرمایه‌گذاری فضای فیزیکی و ارائه خدمات را انجام داده و همکاری مشترک دو دانشگاه با نام و مدارک دانشگاه شیراز از کانال مجوزی که کالج کانادایی داشته آغاز می‌شود.

صفوی تاکید کرد: چون این کار راه اندازی رسمی شعبه مستقل دانشگاه شیراز نبود برای همین هم مسئولان این حوزه در امارات اعلام کردند باید یک شعبه مستقل راه اندازی شود و برای راه اندازی آن نیز باید دستوالعمل موجود آنها اجرایی شود.

صفوی در خصوص کلاس های درس دانشجویان این شعبه نیز گفت: در حال حاضر کلاس درس‌ها تعطیل نشده و استادان همچنان با حضور در آنجا کلاس‌ها را دنبال می‌کنند و  تنها در قرارداد و فضایی که کالج کانادایی به ما داده بود اختلال ایجاد شده و اساتید در فضای دیگری در همان منطقه کلاس‌ها را برگزار می‌کنند. مشکل خاصی نیز برای دانشجویان ایجاد نشده جز اینکه فقط فضایشان تغییر کرده است.

وی یادآورشد: دانشگاه شیراز برنامه جدی برای فعال کردن شعبه دبی دارد و حتی برنامه دارد در چند کشور مهم حاشیه ای ، شعبه های جدید بین الملل راه اندازی کند.

به گزارش مهر، شعبه دوبی دانشگاه شیراز که حدود یک سال است با همکاری «کالج بین‌المللی کانادایی» در دهکده دانش امارات مشغول به فعالیت است، بنابر ادعای سازمان دانش و توسعه انسانی دوبی، مجوزهای قانونی را برای انجام فعالیت‌های آموزشی در دوبی اخذ نکرده است. این سازمان به ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه اعلام کرده بود یا به کشور بازگشته و یا دانشگاه ایرانی دیگری را برای ادامه تحصیل بیابند.

 

نظر شما