شناسهٔ خبر: 16569 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از پنج نمایش برگزیده تئاتر دانشگاهی برای اجرای عمومی

مدیرعامل خانه هنرمندان با تاکید بر لزوم حمایت از آثار تئاتر دانشجویی برای فراهم ساختن مسیر ورودی این هنرمندان به بدنه تئاتر حرفه ای کشور، از اجرای عمومی پنج نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهیان در سالن استاد انتظامی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ مجید سرسنگی با تاکید براین مساله که بی هیچ شکی تئاتر دانشجویی یکی از مهمترین استوانه های تئاتر حرفه ای در تمام نقاط جهان به شمار می رود گفت: خوشبختانه دانشجویان جوان و مستعد ایرانی در تولید آثار نمایشی هر ساله دست به تجربیاتی می زنند که آینده هنر تئاتر کشور را بیش از پیش روشن می کند.

وی با تاکید بر اینکه برداشتن هر گام در راستای حمایت از این جوانان در حقیقت تضمین اعتبار و توسعه تئاتر حرفه ای کشور در آینده است تصریح کرد تئاتر حرفه ای کشور امروز بیش از هر زمانی نیازمند تزریق نیروهای جوان و خلاق برای تعامل با هنرمندان حرفه ای کشور و فراهم ساختن مسیر توسعه تئاتر ایران در عرصه های ملی و بین المللی است.

مدیرعامل خانه هنرمندان در همین راستا از حمایت پنج نمایش برگزیده هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران برای اجرای عمومی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان خبر داد و افزود: نمایش های قصر به کارگردانی آرمین جوان، پینوکیو به کارگردانی شیما عرب، آرایشگر به کارگردانی محمدحسن نیازی، من هملت را روایت می کنم به کارگردانی میر سعید مولویان و روز مرگ در داستان هملت به فرانک صبایی؛ مجموع آثار حمایتی خانه هنرمندان برای اجرای عمومی را تشکیل می دهند.

سرسنگی ابراز امیدواری کرد در آینده با فراهم شدن امکانات و راه اندازی مجدد تالار مولوی بار دیگر شاهد اجرای مستمر آثار نمایش دانشجویی در کشور باشیم.

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران از 20 تا 27 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.
 

نظر شما