شناسهٔ خبر: 16575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ظرفيت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اختيار بعثه مقام معظم رهبری قرار می‎گيرد

تفاهم نامه همكاري مشترك سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت به امضاي دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر رسيد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، نظر به اهميت فعاليت‌هاي فرهنگي و نهادينه شدن تلاش‌هاي متنوع فرهنگي؛ صبح روز گذشته پنجم خردادماه ، تفاهم نامه همكاري مشترك سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت  به امضاي دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر رسيد.

ابراهيمي تركمان در ديدار با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر  در رابطه با 3000 عنوان كتابهاي ترجمه شده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه در ايام حج مي تواند در اختيار زائران خارجي قرار گيرد، گفت: كتابهاي ترجمه شده بهتر است كه در فضاي مجازي در دسترس قرار بگيرد تا همه بتوانند از آن بهره بگيرند زيرا هدف از ترجمه اين كتابها ايجاد تأثير است.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به تفاهم نامه هاي همكاري سازمان با مراكز فرهنگي ديگر گفت: در كارگروه فرهنگي كه تشكيل داده ايم با  43 دستگاه فرهنگي كه فعاليتشان قابليت عرضه در سطح بين الملل را دارد به توافق رسيده ايم و نتايج آن را در خارج از كشور مشاهده خواهيم كرد. ما به دنبال آن هستيم كه با هم افزايي توان فرهنگي داخل كشور ، اقتدار فرهنگي نظام در خارج از مرزها را افزايش دهيم.

حجت الاسلام قاضی عسگر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ضمن استقبال از سخنان ابراهيمي تركمان  در رابطه با عرضه كتاب هاي ترجمه شده گفت: در حوزه ترجمه و خوب عرضه نشدن كتاب ها با شما موافق هستم. بهتر است كه اين اطلاعات را تجميع و انبار نكنيم. بايد اين كتاب هاي ارزشمند را درست عرضه كنيم.

وي در خصوص عملكرد جديد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: در رويكرد نوين سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ما شاهد يك حركت جديد هستيم كه در آينده شكوفا شدن اين حركت را مطمئنا خواهيم ديد.

نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت با اشاره به گستره حضور رايزنان فرهنگي گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به دليل نمايندگي هاي فرهنگي كه در كشورهاي مختلف دارد، مي تواند در زمينه همكاري هاي بين المللي اطلاعات بيشتر و بهتري را در اختيار ما قرار دهد.

در پايان اين ديدار تفاهم نامه مشترك همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت  به امضا رسيد.

فعاليت مشترك   تبليغي ـ فرهنگي در ايام حج، عمره، عتبات عاليات و زائران خارجي اماكن متبركه ايران، ايجاد ارتباط مستمر و پايدار فرهنگي با زايران  نخبه بيت‌الله الحرام و ديگر اماكن زيارتي، مشاركت و همكاري در برنامه‌ريزي و اجراي نشست‌ها، همايش‌ها و كنفرانس‌هاي مشترك (بويژه همايش حجاج ايراني مقيم خارج از كشور و زنان) ، درحوزه نمايندگيهاي فرهنگي خارج از كشور و همچنين همكاري و مشاركت در ترجمه، تأليف، چاپ كتب، مقالات،  نشريات از جمله رئوس تفاهم نامه همكاري مشترك حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است.

نظر شما