شناسهٔ خبر: 16616 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولید ۹ اثر سینمایی و تلویزیونی فاخر با موضوع دفاع مقدس در سال ۹۳

محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس گفت: از این ۹ اثر سینمایی و تلویزیونی که در سال ۹۳ تولید می‌شود، سه اثر زندگی سرداران شهید دفاع مقدس را روایت می کند و شش اثر دیگر به فرازهای مهم تاریخ جنگ می پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از تحریف جنگ در آثار نمایشی و تاکید بر انتقال ارزشهای  هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان اظهار داشت: تاکنون نهادهای مختلفی در حوزه تولید فیلم های دفاع مقدس فعالیت کرده اند که برخی از آنها در حوزه فعالیت خود بسیار عالی عمل کرده و توانسته اند آثار درخشانی را تولید کنند. استفاده از تجربیات این نهادها و بررسی دقیق دلایل موفقیت آنها می تواند چراغ راه تولیدات دفاع مقدس باشد.

وی افزود: برنامه این سازمان برای سال 93 پیگیری و به ثمر رساندن نه اثر سینمایی و تلویزیونی فاخر است که مقدمات اولیه تولید این آثار فراهم شده و امیدواریم در سال جاری تولید آنها آغاز شود. نقش آفرینی نهادهایی و سازمان هایی مثل سازمان صدا و سیما ، حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی در تولید این آثار بسیار پر رنگ است و سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بیشترین همکاری و همراهی را با نهادهای فوق خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: شش اثر از این نه اثر به فرازهای مهم تاریخ هشت سال دفاع مقدس می پردازد و مقاطع مهمی از تاریخ جنگ را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهد. موضوع سه اثر دیگر زندگی سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس است .

وی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که در بحث تولیدات سینمایی و تلویزیونی دفاع مقدس باید مد نظر داشته باشیم جلوگیری از تحریفات جنگ در آثار نمایشی است. ما به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که تاریخ هشت ساله دفاع مقدس ما تحریف شود چرا که اگر این اتفاق بیافتد صدمات جبران ناپذیری به فرهنگ دفاع مقدس وارد خواهد آمد.

نظر شما