شناسهٔ خبر: 16689 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمسازی که 12 فیلم برای شهدا نذر کرد

کارگردان فیلم «چشم به راه» درباره سوژه ای که در این فیلم به کار برده است، گفت: من نیت کردم که 12 فیلم با موضوع دفاع مقدس و تفحص شهدا کار کنم و این هشتمین فیلم من است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جواد مزدآبادی با اشاره به فیلم «مسافران بهشت» که خودش نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته است، گفت: این فیلم به تازگی پروانه نمایش‌ گرفته و موسسه رسانه‌های تصویری پخش آن را بر عهده دارد.

وی درباره خلاصه داستان این فیلم ویدیویی بیان کرد: داستان این فیلم درباره جوانی به نام رسول است که کامران تفتی نقش آن را بازی می کند. این جوان از زندان آزاد می‌شود و بعد از آزادی از زندان اتفاقات زیادی برایش رخ می‌دهد  که مسیر زندگی او را به سمت تفحص از شهدا پیش می‌برد.

مزدآبادی درباره بحث تفحص از شهدا بیان کرد: این بحث از این لحاظ برای من اهمیت دارد که می‌خواهم در ادامه آن بگویم که آدم‌ها باید در درون خود به تفحص بپردازند و خود واقعی‌شان را پیدا کنند. در این صورت این سرگشتگی که میان آدم‌ها می‌بینیم و این فاصله‌ای که در جامعه میان آدم‌ها وجود دارد کمتر می‌شود.

کارگردان فیلم «ابابیل» درباره بحث تفحص و اینکه در فیلم و سریال‌های ما کمتر به این مبحث پرداخته می‌شود، گفت: این موضوع روز جامعه است و در واقع ادای دینی به شهداست. از طرفی بحث تفحص این مساله را به ما یادآوری می‌کند که به درون خود برویم و وجود خود را تفحص کنیم و به نوعی خودشناسی برسیم.

این کارگردان تلویزیون درباره جزییات تصویربرداری «مسافران بهشت» اظهار کرد: بخشی از این فیلم بهمن سال گذشته در تهران تصویربرداری شد. بخشی از فیلم هم در کیش به همراه تصویربرداری پلان‌های زیر آب تولید شد باقی فیلم هم در شهرک دفاع مقدس و بخش هایی از تهران بود. به دلیل سوِژه جذاب و معمایی که این فیلم دارد لوکیشن‌های زیادی داشت و در 15 جلسه به اتمام رسید.

کارگردان فیلم «چشم به راه» درباره سوژه ای که در این فیلم به کار برده است، گفت: من نیت کردم که 12 فیلم با موضوع دفاع مقدس و تفحص شهدا کار کنم و این هشتمین فیلم من است.

وی درباره اینکه فیلم‌هایی که در این حوزه ساخته می‌شوند کمتر از جذابیت‌های بصری برخوردارند، اظهار کرد: دغدغه همیشگی من این بوده که فیلم ابتدا باید قصه گیرا و پرکششی داشته باشد و اگر قرار است پیامی بدهیم بعد از درگیری مخاطب با فیلم پیام داده شود. این اشتباه است که گاهی ما محتوا را فدای فرم و جذابیت می‌کنیم و می‌خواهیم از همان ابتدای فیلم پیام خود را منتقل کنیم.

مزدآبادی در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال در فیلم «مسافران بهشت» که قصه‌ای اجتماعی و جذاب دارد در نیمه ابتدایی داستان اصلا موضوعی مرتبط با دفاع مقدس دیده نمی‌شود و بعد در نیمه دوم این فیلم به تدریج وارد این حوزه می‌شود.

در این فیلم محسن مرادی: تهیه‌کننده، حمید احمدی: مدیر تصویربرداری، سیامک اسفندیاری: مدیر تولید، عباس جعفری: مدیر تدارکات، مهدی برگ نیل: دستیار اول کارگردان، وحید بی‌طرفان: تدوین و مرتضی شفیع: موسیقی کار را بر عهده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما