شناسهٔ خبر: 16696 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو استاد آواز ایران در مراسم تشییع پیکر علی هاشمی+ عکس

پیکر زنده‌یاد علی هاشمی،‌ پژوهشگر موسیقی صبح دیروز نهم خرداد ماه از مقابل تالار وحدت با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.دراین مراسم اساتیدی چون شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، همایون شجریان ، فرهاد فخرالدینی و محمدسریر حضور داشتند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ استاد آواز ایران در سخنانی مطرح کرد: از همه شما عزیزان که برای احترام به این مرد بزرگ امروز به اینجا آمده‌اید تا او را بدرقه کنید، سپاسگزارم. بنده دوستی 50 ساله با علی داشتم. او همیشه حضور داشت و همواره در زندگی همه ما جاری بود.


محمدرضا شجریان ادامه داد: هر کاری و هر گرفتاری داشتیم، او با پیگیری‌هایش می‌فهمید، تماس می‌گرفت و به واسطه آدم‌های مختلف تلاش می‌کرد تا آن گرفتاری را رفع کند؛ او همه این کارها را بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌داد. چشم داشت او نیز همین قدر بود که وقتی کاری را برای کسی انجام می‌داد به آن شخص می‌گفت فلانی تو هم اگر روزی کاری از دستت بر آمد و کاری پیش آمد برای دیگران انجام بده.

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه هاشمی در نیکوکاری پیشقدم بود، افزود: همه می‌دانند ما تعریف بی‌خودی از علی هاشمی نمی‌کنیم. او برای سلامت دوستانش وقت می‌گذاشت؛ خودش ورزشکار بود و یادم می‌آید که روزهای پنجشنبه دوستان را دور هم جمع می کرد و به کوه می‌برد.

پس از این سخنان شجریان با نوای نی محمد موسوی دقایقی برای حاضران خواند.

تشییع جنازه علی هاشمی


تشییع جنازه علی هاشمی


تشییع جنازه علی هاشمی

تشییع جنازه علی هاشمی
مراسم یادبود این هنرمند دهم خردادماه از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود

نظر شما