شناسهٔ خبر: 16719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توصیه یک نماینده مجلس به سازندگان کوروش کبیر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن تولید فیلم‌های تاریخی که هویت غنی کشورمان را نشان می‌دهد، گفت: دادن مجوز برای ساخت فیلم‌هایی تاریخی از هجمه‌ها و دروغ پردازی‌هایی کشورهای دیگر ضد ایران جلوگیری می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ با بیان اینکه تاریخ هر کشور تشکیل دهنده هویت و فرهنگ آن است، گفت: باید با ساخت فیلم از تاریخ غنی کشورمان اجازه نفوذ فرهنگ غربی و همچنین تحریف تاریخ کشورمان را به بیگانگان ندهیم.

نماینده مردم آشتیان، فراهان، خنجین، تفرش و رودبار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حمایت مسئولان از ساخت فیلم‌های تاریخی که نشان دهنده هویت غنی کشورمان است، افزود: ساخت چنین فیلم‌هایی راهی برای مقابله با تولیدات کشورهای غربی برای تضعیف و تحریف فرهنگ غنی ایران زمین است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فیلم سازی کشورمان باید به سمت و سوی ساخت فیلم‌هایی با محتوا و مستند حرکت کنند، اقدام مسئولان برای اعطای مجوز برای ساخت فیلم کوروش کبیر را مثبت ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران ساخت فیلم کوروش کبیر و سایر فیلمنامه‌های تاریخی باید به این موضوع توجه داشته باشند که علاوه بر واقع نگاری و دور از تحریف از حوزه شرع مقدس اسلام نیز نباید خارج شوند.

صلاحی با بیان اینکه مستندسازی از تاریخ غنی ایران به معرفی دقیق کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی منجر می‌شود، گفت: در مقابل ساخت فیلم‌هایی چون 300 که از ریشه و بن دروغی بیش نیست باید ساخت فیلم‌های تارخی که ریشه در واقعیت دارد جدی گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اقدام کشورهای غربی ضد ایران مبنی بر غارت فرهنگی، افزود: سازمان سینمایی و سایر مسئولان به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید زندگی‌نامه‌هایی علما، دانشمندان، شعرا و فرهیختگان کشور را به تصویر بکشند.

وی یادآور شد: ثبت میراث معنوی و تاریخی کشورمان همچون ورزش چوگان، نان لواش و غیره به نام سایر کشورها نمونه‌ای از غفلت مسئولان است که چنین آثاری را از لیست آثار ملی خارج کرده و به نام کشورهای دیگر به ثبت رسانده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعطای مجوز برای ساخت فیلم کوروش کبیر قدم مثبتی برای حراست از فرهنگ غنی ایران و کوتاه‌ کردن دست بیگانگان از آن است.

نظر شما