شناسهٔ خبر: 16741 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرآمدان روابط عمومی ایران تقدیر می‌شوند

هوشمند سفیدی از برگزاری مراسم سومین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، با تقدیر از 68 روابط عمومی سرآمد، در چهارم تیرماه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هوشمند سفیدی دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، با اعلام این خبر گفت: در راستای کمک به ارتقای سطح عملکردی روابط عمومی‌ها در قالب «مدل سرآمدی» و کمک به استاندارد شدن فعالیت‌های این حوزه، روز چهارشنبه ۴ تیر با حضور ۶۰۰ نفر از نخبگان روابط عمومی کشور، از روابط عمومی‌هایی که اهتمام به سرآمدی داشته و یا به اشتهار در سرآمدی رسیده‌اند، تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تقدیر از روابط عمومی‌ها در ۳ سطح تعهد به سرآمدی، تعالی روابط عمومی و اشتهار به سرآمدی و دریافت تندیس انجام خواهد شد، گفت: به ۱۵ روابط عمومی که متعهد شده‌اند تا نسبت به تطبیق وضعیت خود با ۸۱ شاخص یک روابط عمومی سرآمد اقدام کنند، گواهینامه تعهد به سرآمدی، به ۳۵ روابط عمومی که توانسته‌اند با اجرای شاخص‌های مذکور به میانه مسیر سرآمدی برسند، نشان تعالی روابط عمومی و به ۱۸ روابط عمومی که به مرحله اشتهار به سرآمدی رسیده‌اند و مستحق دریافت تندیس هستند، یکی از تندیس‌های بلورین، سیمین و یا زرین اعطاء خواهد شد.

سفیدی مدل سرآمدی روابط عمومی را، نوعی نوآوری نظری در حوزه روابط عمومی توسط جامعه روابط عمومی ایران توصیف کرد و معیارهای اصلی سرآمدی روابط عمومی را شامل مخاطب گرایی، مدیریت فرآیندی، مسئولیت اجتماعی، توسعه سطح همکاری و مشارکت با محیط پیرامون یا یادگیری نوآوری و بهبود مستمر، تجهیز و نوسازی منابع انسانی، نتیجه گرایی و رهبری و مدیریت عنوان کرد.

دبیر آیین سرآمدان روابط عمومی ایران، مدل سرآمدی را پلی به سوی استاندارد سازی فعالیت‌های روابط عمومی دانست و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها را در قالب این مدل، فرصتی برای آسیب‌شناسی روابط عمومی‌ها و حرکت به سمت بهبود و ارائه خدمات بهینه ارتباطی دانست.

سفیدی عدم برنامه ریزی راهبردی ارتباطی، ضعف در مخاطب پژوهشی علمی، فقدان رسانه شناسی علمی، عدم اهتمام به پژوهش ارتباطی و عدم رضایت سنجی را مهمترین ضعف روابط عمومی‌ها و توسعه کمی و توجه نسبی به فناوری‌های نوین را از نقاط قوت روابط عمومی‌ها براساس مدل سرآمدی دانست و تخصص گرایی را مهمترین عامل بهبود وضعیت روابط عمومی در کشور دانست.

وی گفت: در آیین چهارم تیر از مدیران ارشدی نیز که حامی جدی توسعه روابط عمومی هستند، تحت عنوان مدیران تعالی گر ارتباطی تقدیر خواهد شد.

نظر شما