شناسهٔ خبر: 16747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستندی از آخرین آثار شهید باغبانی به پخش می‌رسد

مدیرمرکز مستند حقیقت از آخرین کارهای تصویری شهید هادی باغبانی درباره مساله دفاع مردم در دمشق از حرم حضرت زینب خبر داد و اینکه این مستند با نام «دوباره اسیر نمی‌شویم» به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مرتضی شعبانی با اشاره به مستند «دوباره اسیر نمی‌شویم» به کارگردانی محمدباقر شاهین گفت: این مستند به مساله زینبیه در دمشق می‌پردازد و دفاع از حرم حضرت زینب (ع) را مطرح می‌کند.

وی درباره جزییات ساخت این مستند اظهار کرد: این مستند در 26 دقیقه و در حدود یک ماه به تصویربرداری رسید. در این مستند با نیروهای دفاع وطنی سوری گفتگو شد که به صورت مردمی از حرم حضرت زینب دفاع می‌کنند. همچنین با خانواده‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند مصاحبه‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: در این فیلم ما می‌توانیم منطقه کلی زینبیه اعم از زندگی مردم را ببینیم. این منطقه پیش از این درگیر جنگ‌ها و حمله‌های زیادی بوده است و حالا مدت‌هاست که با خمپاره و سلاح‌های دوربرد این حرم را مورد هدف قرار می‌دهند. مستند «دوباره اسیر نمی‌شویم» هم متعلق به همان زمان است این کار حدود یک سال پیش تصویربرداری شد و در آن زمان این هجمه‌ها و حمله‌ها بسیار نزدیک بودند.

مدیر مرکز مستند حقیقت با بیان اینکه تصویربرداری این مستند بر عهده هادی باغبانی بوده است، اضافه کرد: تصویربردار اصلی این مستند هادی باغبانی است که در اواخر حضور خود در سوریه این تصاویر را تهیه کرده بود و تصاویر به زمستان سال 91 و بهار 92 تعلق دارد. هادی باغبانی به دنبال این بود که دفاع مردمی اهالی آنجا را به تصویر بکشد. این یک دفاع همه جانبه اعم از شیعه و سنی در برابر تروریست‌هاست.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: تدوین این مستند کمی طول کشید و حالا در اختیار صداوسیما قرار گرفته و قرار است به زودی از تلویزیون پخش شود.

نظر شما