شناسهٔ خبر: 16761 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بورخس علیه بورخس» روایت شد

کتاب «بورخس علیه بورخس» که به تازگی منتشر شده دربرگیرنده روایت‌هایی منسجم از خورخه لوئیس بورخس نویسنده آرژانتینی است که چندان به داستان کوتاه شباهت ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  کتاب «بورخس علیه بورخس» شامل نوشته‌هایی است از این نویسنده که به نظر می‌رسد او آن‌ها را طی چند سال نوشته، سپس مرور کرده و سعی در تدوین موضوعی‌شان داشته است. 
کتاب «بورخس علیه بورخس» به کار خوانندگانی می‌آید که می‌خواهند با این نویسنده بیشتر آشنا شوند و البته جهان داستانی او را به خوبی می شناسند. 
بورخس، نویسنده و شاعر برجسته آرژانتینی از چهره‌های درخشان ادبیات قرن بیستم است که سالیان دراز مورد توجه محافل ادبی ایران و علاقه‌مندان ادبیات بوده و درباره او و آثارش سخن بسیار گفته‌اند. 
وی انسانی است با حالات و دنیاهای گوناگون. شخصیتی بارز در ادبیات امروز اسپانیایی زبان که با تأثیر از فرهنگ ژرمنی و نیروی خلاق تخیل خویش، جهان تازه‌ای در آثارش خلق کرده است. شعر انگلستان، آثار فرانتس کافکا، اساطیر قدیمی انگلستان و نروژ در آثار او نمود بارزی دارند. 
کتاب «بورخس علیه بورخس» نوشته خورخه لوئیس بورخس ترجمه فرامرز خردمند با شمارگان هزار نسخه به قیمت ۹ هزار تومان بهار امسال(۱۳۹۳) از سوی انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده است.-

برچسب‌ها:

نظر شما