شناسهٔ خبر: 16768 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدارک ویژه سیمافیلم برای ایام ارتحال امام (ره) با «خاک و آتش»

سه اثر از تولیدات مرکز سیمافیلم در ایام ارتحال حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و قیام ۱۵ خرداد از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «خاک و آتش» عنوان اثری از مهدی صباغ‌زاده است که در قالب دو فیلم سینمایی روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شود.

این اثر محصول مشترک مرکز سیما فیلم و موسسه فرهنگی- هنری شهید آوینی است که داستان آن در سیستان و بلوچستان و در سال ۱۹۱۵ می‌گذرد این فیلم به قیام قهرمانی بومی به نام جی‌اند بر ضد نیروهای استعمارگر انگلستان می‌پردازد.

فربیرز عرب‌نیا، میتراحجار، احمد نجفی، مصطفی طاری، آرش تاج، رامتین خداپناهی، فرامرز صدیقی، جمشید جهانزاده، قاسم زارع، کاظم افرندنیا، غلام‌رضا دیباییان وصدیقه کیانفر بازیگرانی هستند که در «خاک و آتش» به تهیه کنندگی محمد قهرمانی ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین «اوراق افتخار» عنوان یک مجموعه مستند ۱۰ قسمتی است که به بخشی از مبارزات حضرت امام (ره) در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. مستندات تصویری و مکتوب و همچنین گفتگو با کار‌شناسان تاریخ معاصر بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

«اوراق افتخار» به تهیه کنندگی احسان رجبی و کارگردانی محمدعلی زارع شریفی هر شب قبل از خبر ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

علاقه مندان مجموعه تلویزیونی «یک مشت پرعقاب» نیز می‌توانند تله فیلم استخراج شد از متن این سریال را پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه سوم سیما مشاهده کنند.

این اثر به کارگردانی اصغر هاشمی و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و با بازی حامد بهداد، خزر معصومی و رضا کیانیان از خلال داستانی دراماتیک به ماجرای کاپیتولاسیون در ایران در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

نظر شما