شناسهٔ خبر: 16829 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگان ایران بر صدر بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام ایستادند

به گفته برخی مقام های مسوول در ستاد برگزاری سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نمایندگان ایران توانستند در هر دو رشته به برتری برسند و عنوان اول این دوره از مسابقات را از آن خود کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته در حالی به پایان رسید که هنوز هیات داوران این دوره از مسابقات نتایج نهایی را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما به گفته برخی کارشناسان و مقام های مرتبط در ستاد برگزاری به احتمال زیاد نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ کل حائز رتبه نخست شده اند.

«بهزاد هژبری» نماینده کشور‌مان در رشته حفظ کل قرآن که شب گذشته در مرحله نهایی به عنوان آخرین شرکت کننده بر روی سن رفت اجرای بسیار خوب داشت که به اعتقاد کارشناسان حاضر در سالن برگزاری مسابقات با اختلاف اول می شود بر این اساس گفته می شود این حافظ اردبیلی موفق به کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل شده است.

همچنین «جعفر فردی» نماینده کشورمان در رشته قرائت نیز که شب گذشته یک تلاوت فنی و خوب از خود به نمایش گذاشت در رقابت با شرکت کنندگان فلیپین، مصر و افغانستان توانست براساس آئین نامه مسابقات ایران اجرای خوبی از خود به نمایش بگذارد. برخی مقام های آگاه و نزدیک به ستاد برگزاری مسابقات همچنین به صورت غیر رسمی اعلام کرده اند که قاری بین‌المللی کشورمان نیز رتبه نخست این دوره از رقابت‌ها کسب کرده است.

مراسم اختتامیه و اعلام نتایج سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و اهدای جوایز به ۵ شرکت کننده برتر این دوره از مسابقات ساعت ۱۷ امروز دوشنبه ۱۲ خرداد با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای  اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با ۳۱ سال سابقه در کنار مسابقات قرآن مالزی با ۵۵ سال سابقه و مسابقات کشور عربستان با ۳۵ سال سابقه از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و قاریان و حافظان زیادی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی می کنند و کسب عنوان در این رقابت ها را افتخاری بزرگ برای خود می دانند.

برچسب‌ها:

نظر شما