شناسهٔ خبر: 16839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دو ر می فا صلح» را از برزیل بشنوید

تعدادی از نوازندگان و خوانندگان حوزه موسیقی تلفیقی کشورمان در یک پروژه موسیقایی فوتبالی با موضوع صلح تا چند روز آینده عازم کشور برزیل می شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دارا دارایی نوازنده و آهنگساز چندین اثر موسیقایی پاپ و تلفیقی در تشریح جزییات این پروژه بین المللی گفت: طبق رایزنی‌هایی که انجام گرفته قرارست در این پروژه موسیقایی که با موضوع صلح برای مخاطبان ارائه خواهد شد تعدادی از نوازندگان و خوانندگان گروه‌های پرطرفدار موسیقی تلفیقی کشورمان متشکل از کاوه صالحی، مهیار طهماسبی، امید نعمتی، روزبه اسفندارمز، رضا کولقانی، داریوش آذر، ابراهیم علوی، حمزه یگانه و من در قالب پروژه‌ای با عنوان «دو- ر- می- فا- صلح» یک ماجراجویی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این پروژه موسیقایی - فوتبالی و در آستانه جام جهانی فوتبال در قالب یک فیلم مستند داستانی با موضوع صلح فعالیت‌های فرهنگی را انجام خواهیم داد که بر اساس آن گفتگوهای فرهنگی بین هنرمندان ایرانی و هنرمندان کشورهای هم‌گروه تیم ملی فوتبال ایران صورت خواهد گرفت. البته یکی از امتیازات این پروژه مشخص نشدن جزییات آن است که هنوز در بین اعضای پروژه نیز به مرحله نهایی نرسیده اما فقط به ذکر این نکته بسنده می کنم که این فعالیت در راستای معرفی هر چه بهتر فرهنگ و هنر سرزمین ما ایران به دنیا در فضای جام جهانی فوتبال خواهد بود.

این نوازنده با بیان اینکه اقدامات اعضای پروژه «دو- ر- می- فا- صلح» محدود به هنرمندان کشورهای بوسنی هرزگوین، آرژانتین و برزیل نخواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم هدف ما تنها سه کشور هم‌گروه تیم فوتبال کشورمان نیست چراکه ما به شدت دنبال ارتباطات گسترده فرهنگی هستیم و تمایل داریم این ارتباط گسترده و فرازبانی را که موسیقی ارائه می دهد، گسترش داده و از این طریق نمایش دهنده متفاوتی از فرهنگ و هنر سرزمینمان باشیم.

دارایی در پایان گفت: ما برای این پروژه مستند داستانی طرح اولیه ای را در نظر گرفته ایم که طی روزهای آینده جزییات آن را اعلام می کنیم اما جالب اینجاست که خود ما هم نمی توانیم جزییات این ماجراجویی را از همین الان پیش بینی کنیم به همین جهت گمان می کنیم در پایان پروژه مخاطبان با روایت های جذاب و تاثیرگذاری از آنچه ما در کشور برزیل انجام می دهیم روبه رو خواهند شد. با توجه به گستره رسانه ای جام جهانی عناصر فرهنگی مانند موسیقی می توانند تاثیر زیادی در توجه دادن مخاطبان به سمت کشورمان داشته باشند؛ کشوری که در حوزه فرهنگ و هنر حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد.

ایده پروژه «دو- ر- می- فا- صلح» چندی پیش با انتشار تصاویری از اعضای این پروژه با پوشش لباس رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی با شعار «در طول جام جهانی ما را از برزیل دنبال کنید» و «ماجرا جویی هنری برای هم نوازی صلح در جهان» مطرح شد که در برخی از اخبار این نکته یادآوری شده بود که چون لیونل مسی بعد از اتفاقات حاشیه ای که در صفحه شخصی‌اش افتاد، اعلام کرده بود من ایران را نمی شناسم بنابراین گروه یاد شده تصمیم دارد به سهم خود در معرفی فرهنگ و هنر مردم ایران فعالیتهای فرهنگی را همزمان یا در آستانه جام جهانی انجام دهد.

نظر شما