شناسهٔ خبر: 16885 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فعالیت کمیته‌های ۳گانه در اداره کتاب ارشاد

مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار کمیته‌های سه‌گانه برای بهبود فرآیند ممیزی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تستیم؛ علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ از آغاز به کارکمیته‌های سه‌گانه ممیزی در اداره کتاب خبر داد و گفت:‌ فعالیت کمیته اول به بررسی کتاب  اختصاص دارد،‌ کمیته دوم استحکام روند بررسی را دنبال می‌کند و کمیته سوم تجدید نظر بر روی رأی صادره کمیته‌های اول و دوم را دنبال می‌کند.

وی با بیان این مطلب که در هر یک از کمیته‌های اول و دوم 3 نفر عضو هستند و در کمیته سوم به دلیل تخصصی‌تر بودن حیطه کاری کارشناسان تعداد محدودتری عضو هستند،‌ گفت: این کارگروه‌ها بر اساس قانون مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده‌اند و از کارشناسان برجسته نشر،‌ ناشران و فعالان این عرصه در این کارگروه‌ها بهره گرفته شده است.

شجاعی تصریح کرد:‌ کتاب‌های غیرمجاز و یا دارای موارد اصلاحی بسیار به این کمیته‌ها ارائه می‌شوند و در سه مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرند،‌ اگر ناشران به کتاب‌ها اعتراضی داشته باشند، به کمیته‌های دوم ارجاع داده می‌شود و در نهایت کمیته سوم در صورت اعتراض مجدد ناشر،‌ به عنوان کمیته تجدید نظر تشکیل شده و نظر نهایی را اعلام می‌کند.

نظر شما