شناسهٔ خبر: 16890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جمعی از هنرمندان سینمای کشور با جانبازان دفاع مقدس دیدار کردند

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به همراه جمعی از هنرمندان سینما به دیدار جانبازان دوران دفاع مقدس در آسایشگاه ثارالله رفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حبیب ایل بیگی در دیدار با جانبازان آسایشگاه ثارالله در جمع هنرمندان و اهالی رسانه ضمن قدردانی از ایثارگری‌های جانبازان در دوران دفاع مقدس، گفت: جانبازان و ایثارگران بخشی از هویت انقلاب اسلامی هستند، قهرمانان ارزشمندی که وجود خود را در راه این مملکت فدا کرده‌اند. سینما وظیفه دارد که در قبال این قهرمانان سکوت نکرده و این الگوهای راستین انسانیت را به نسل@های دیگر معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی کشور این آمادگی را دارد که در صورت برخورداری آسایشگاه از سالن نمایش فیلم، آثار موجود سینمایی و کوتاه را در اختیار این عزیزان قرار دهد. ارتباط سینما با حماسه سازان تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و بهره‌گیری از نظرات آنها و به کارگیری این نظرات، به رشد و تعالی جنبه‌های ارزشی سینما کمک خواهد کرد.

در این دیدار همچنین جانبازان به نکاتی در خصوص سینمای ایران اشاره کردند. لزوم توجه به قهرمان پروری بر اساس واقعیت‌های موجود، سرمایه‌گذاری برای رشد سینمای دفاع مقدس، پرهیز از نگاه کلیشه‌ای به شخصیت‌های درگیر در اتفاقات دوران دفاع مقدس، لزوم بهره‌گیری بیشتر از نیروهای جوان در سینما و توجه ویژه به سینما به عنوان خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی از جمله محورهایی بود که در این دیدار جانبازان به آن تاکید داشتند.

در این دیدار علاوه بر مدیر عامل انجمن سینمایی جوانان ایران، هنرمندانی چون مسعود زنده روح کرمانی، افشین شاهرودی، سید عباس میرهاشمی، سعید محمودی ازناوه، یدالله عبدی، مجید ناگهی، فرهاد سلیمانی، حسین بهرامی، محمود بدرفر، یوسف گرامی، سعید صادقی، جاسم غضبان پور، محمود عبدالحسینی و ... حضور داشتند.         

آسایشگاه ثارالله در منطقه ولنجک تهران قرار دارد و حدود سی و دو نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس در این آسایشگاه تحت درمان هستند.

نظر شما